مدیرعامل پیشین ایرنا با بیان اینکه دفاتر داخلی ایرنا در استانها از ۵۴ به ۶۰ دفتر رسیده و مناطق خبری احیا شد؛ گفت: تلاش کردیم ایرنا را به یک رسانه قدرتمند و جریان‌ساز تبدیل کنیم. 

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «علی نادری» در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که پیش از ظهر یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در طی سه سال گذشته، گفت: از زمان ریاست شهید رئیسی در قوه قضاییه با ایشان همراه شدم و جز صداقت و پاکی و خیرخواهی از این بزرگوار چیزی ندیدم.

مدیرعامل پیشین ایرنا افزود: خبرگزاری ایرنا با توجه به شکل‌گیری رقبای سرسخت از مرجعیتی که در دهه هفتاد داشت فاصله گرفته بود، ما تصمیم گرفتیم ایرنا را به یک رسانه قدرتمند و جریان‌ساز تبدیل کنیم.

نادری با بیان اینکه بیش از صد حساب کاربری در فضای مجازی به زبان‌های مختلف ایجاد کردیم، توضیح داد: در حوزه اخبار خارجی ایرنا مترجمان زیادی را در اختیار داریم. تا سه سال پیش ایرنا ۱۰ زبان خارجی را پوشش می‌داد که در این مدت ۲ زبان جدید اضافه شد. با ایرنای افغانستان و ایرنای آذربایجان زبان‌های دری و پشتو و آذری را پوشش می‌دهیم که این دو رسانه‌های موثری در افغانستان و جمهوری آذربایجان هستند.

مدیرعامل پیشین ایرنا با اشاره به اقدامات حوزه اخبار استان‌ها گفت: ایرنا ۵۴ دفتر در سطح داخلی داشت که الان به ۶۰ دفتر شده است. احیای مناطق خبری باعث شد که ایرنای استان‌ها به یک رسانه قوی بدل شود که در پوشش سفرهای استانی شهید رئیسی ثمرات آن را مشاهده کردیم.

در مدت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، حدود ۹۰۰ نامزد انتخابات مجلس در دفاتر ایرنا در سراسر کشور حاضر شدند و برنامه های خود را ارائه کردند.

وی افزود: در حوزه عکس حدود ۱۱ عکاس با ما همکاری می کردند؛ ولی امروز نزدیک ۷۰ نفر عکاس با ایرنا در حال همکاری هستند.

نادری با اشاره به توسعه نیروی انسانی ایرنا گفت: سه سال پیش حدود ۶۵۰ خبرنگار نیروی رسمی و ۵۰۰ خبرنگار رابطین خبری بودند که بیمه و حقوق مناسب نداشتند. از میان رابطان خبری حدود ۲۰۰ خبرنگار به عنوان نیروهای شرکتی استخدام شدند. البته حدود ۲۰۰ نفر نیروی سازمان بازنشسته شدند که مطالبات آنها پرداخت شد.

وی ادامه داد: اعتبار و بودجه ایرنا دو برابر سال ۱۴۰۰ شده است، البته هر سه سال ۱۱۰ درصد یعنی ۱۰درصد از بودجه مصوب، اعتبار تخصیصی گرفتیم. مطالبات بازنشستگان را هم توانستیم پرداخت کنیم. همچنین ارتباطات خوبی با خبرگزاری‌های آسیایی برقرار کردیم.

نادری تاکید کرد: سعی کردیم این امانت را حفظ کنیم و آن را در دعواهای سیاسی هزینه نکنیم. امروز این امانت را تحویل آقای حسین جابری انصاری‌ می‌دهیم.