مدیرعامل اسبق موسسه ایران و فعال رسانه‌ای می‌گوید: ایرنا برای حضور موثر در حوزه رسانه و اجتماع باید به لایه‌های  زیرین خبر ورود جدی کند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،  «محمدتقی روغنی‌ها« روز یکشنبه در حاشیه آیین معارفه مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره جایگاه ایرنا و این که خبرگزاری جمهوری اسلامی برای حضور جدی در فضای مجازی چه اقدام‌هایی باید انجام دهد؟ اظهار داشت: مهمترین کار این است که حضور ایرنا در فضای مجازی در ابعاد مختلف بیش از پیش افزایش پیدا کند.

وی افزود: ایرنا باید یک رسانه‌ای به صورت گسترده در فضای تصویر و صدا شود و این را به عنوان جدی‌ترین کار خود بداند.

روغنی‌ها گفت: مساله بعدی، حضور در فضای بعد از خبر است. مساله پژوهش و حضور در لایه‌های زیرین خبر و در حقیقت شکافتن مسائل و ورود به لایه‌های زیرین مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است که بتواند اثرگذاری واقعی را داشته باشد.

وی توضیح داد: چون صرف بیان رویدادها توسط رسانه‌های مختلف انجام می‌شود اما آنچه نقش رسانه را می‌تواند موثر کند این است که بتواند به لایه‌های زیرین نفوذ و اثرگذاری داشته باشد و در بخش‌های مختلف جامعه اثر خود را بگذارد.

در آیینی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبرگزاری جمهوری اسلامی، حسین جابری‌انصاری به عنوان مدیرعامل جدید ایرنا معرفی شد.

پیشتر، علی نادری مدیرعاملی ایرنا را بر عهده داشت.