۲۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83868456
T T
۰ نفر
رئیس اوآنا: هدف اوآنا تقویت جایگاه خبرگزاری ها در آسیا و اقیانوسیه است

باکو – ایرنا –رئیس دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) با بیان این که در چهل و سومین اجلاس کمیته اجرایی اوآنا در تهران شاهد میزبانی سطح بالای ایرنا بودیم، افزود: هدف ما تقویت جایگاه خبرگزاری ها در آسیا و اقیانوسیه است.

اصلان اصلان اف روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، چهل و سومین اجلاس کمیته اجرایی اوآنا در تهران را بسیار ثمر بخش خواند و گفت : در این اجلاس شاهد میزبانی سطح بالای ایرنا و مهمان نوازی ایران بودیم . 
مدیر عامل خبرگزاری رسمی « آذرتاج » جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی کارهای مقدماتی و حمایت های اطلاع رسانی لازم را انجام داده بود، گفت: گزارش های منتشره قبل و پس از این اجلاس افکار عمومی را به برنامه های اوآنا جلب کرد و جا دارد از سازماندهی و توجه خاص آقای سید ضیا هاشمی مدیر عامل ایرنا تشکر کنم . 
اصلان اف تصریح کرد: حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این اجلاس نشانه توجه خاص دولت ایران به فعالیت اوآنا و بطورکلی مسایل رسانه ای است . 
وی با اشاره به استقبال شرکت کنندگان چهل و سومین اجلاس کمیته اجرایی اوآنا از ریاست سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) در سال های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۵ میلادی بر این نهاد گفت : به عنوان رئیس دوره ای سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ( اوآنا ) از ریاست آتی ایرنا حمایت می کنم . 
اصلان اف، افزود: ایرنا با تکیه بر سوابق طولانی ، تجارب ارزشمند و کارکنان مجرب خود در عرصه خبر رسانی ، می تواند ریاست آتی اوآنا را با موفقیت عهده دار شود .
وی افزود: برگزاری اجلاس کمیته اجرایی اوآنا در سطح بالا در تهران نیز نشانگر این تجربیات خبرگزاری ایرنا بود. 
رئیس دوره ای اوآنا خاطر نشان کرد : بر اساس توافق اجلاس کمیته اجرایی در تهران اجلاس آتی این کمیته به درخواست دولت ویتنام در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی به میزبانی خبرگزاری رسمی این کشور در هانوی برگزار می شود . 
اصلان اف افزود: خبرگزاری های MONTSAME مغولستان و آناتولی ترکیه نیز علاقه مند به میزبانی کمیته اجرایی اوآنا هستند و هفدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه در ماه نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی در سئول برگزار خوهد شد و در این مجمع درصدد اتخاذ تصمیم های مهم در رابطه با فعالیت اوآنا هستیم . 
وی چهل و سومین اجلاس کمیته اجرایی اوآنا در تهران را از نظر تکمیل فعالیت این سازمان مهم و ثمر بخش عنوان کرد و گفت : اعضای کمیته اجرایی برای نخستین بار در چند سال اخیر درباره شرایط فعلی و آینده این سازمان مذاکرات جدی انجام دادند . 
اصلان اف تصریح کرد: هدف ما تقویت جایگاه سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه ( اوآنا ) ، تکمیل فعالیت آن و ارتقای مهارت های حرفه ای خبرگزاری های عضو این سازمان است . 
وی افزود: در اجلاس تهران به عنوان رییس اوآنا راه اندازی دفتر دایمی دبیر کل ، آموزشگاه عالی ، تاسیس کمیسیون ویژه برای مدیریت صحیح بودجه این سازمان و برگزاری دوره های آموزشی و مسابقات عکاسی و سایر مسابقات را مطرح کردم که مورد استقبال حاضران قرار گرفت . 
وی اضافه کرد: در اجلاس تهران همچنین توافق کردیم در سایت اوآنا بخش پیشنهادات مربوط به تکمیل فعالیت این سازمان راه اندازی شود و پیشنهادات و طرح های ارایه شده جمع بندی و برای مذاکره به مجمع عمومی آتی اوآنا ارایه شود . 
رئیس دوره ای اوآنا و مدیر عامل خبرگزاری آذرتاج در پایان این مصاحبه با اشاره به پیوندهای دوستی و برادری جمهوری آذربایجان و ایران گفت: دو کشور از مشترکات دیرینه تاریخی و فرهنگی برخوردار هستند و بنابر این ایران را دوست و برادر خود می دانیم.
اصلان اف گفت: در جریان سفر به ایران فرصت دیدار از شهر قدیمی تبریز را داشتیم و شاهد اقتصاد قوی و توسعه همه جانبه ایران شدیم . 
خبرگزاری رسمی آذرتاج که در حال حاضر ریاست دوره ای اوآنا بر عهده دارد به تازگی گزارش تصویری مشروح ایرنا درباره چهل و سومین اجلاس کمیته اجرایی را در سایت این سازمان منتشر کرده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.