۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۰
کد خبر: 83878360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۰درصد جرائم سایبری در کشور ناشی از عدم توجه کاربران است

تهران- ایرنا- رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: تجارب عملیاتی پلیس فتا حاکی از آن است که ۷۰ درصد از جرائم سایبری در کشور ناشی از عدم توجه کاربران است.

سردار "وحید مجید" روز چهارشنبه در دیدار و گفت و گو با سیدضیاء هاشمی، مدیرعامل خبرگزاری ایرنا، ضمن تشکر و قدردانی از این سازمان به منظور آگاهی بخشی در کشور، افزود: خبرنگاران مولفه های ارزشمند اجتماعی کشور به شمار می روند؛ امانت داری در انعکاس اخبار و همچنین تمرکز بر خبر از مهم ترین خصائص خبرنگاران امروزی است.

وی اضافه کرد: حرفه خبرنگاری از جهت دقت و سرعت، مشابه وظایف پلیس فتا است عرصه خبر گاه از اضطراب بیشتری نیز برخوردار است؛ بر این اساس؛ بسیار ارزشمند و حاوی پاداش اخروی است.

سردار مجید ادامه داد: به عبارت دیگر، سرعت عمل و دقت خبرنگاران، بر خط بودن آن‌ها، رعایت اصول خبری به ویژه در زمان حاضر که فناوری به طور مداوم دستخوش تغییر است؛ یک اقدام حرفه ای محسوب می شود.

وی بهره گیری از دانش فناوری، آی تی و همچنین حجم انبوه داده‌ها و نیروهای انسانی را در حرفه خبرنگاری بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: خبرنگاران؛ پل ارتباطی پلیس فتا هستند و از مهم ترین سرمایه های اجتماعی پلس فتا محسوب می شوند.

رئیس پلیس فتا افزود: این سازمان که از سال ۱۳۹۰ آغاز به فعالیت کرد؛ تعامل با رسانه های خبری را نیز حفظ و بر این اساس در زمان حاضر مبحث پیشگیری که به حوزه تعامل با رسانه ها باز می گردد؛ از موثرترین مقاصد پلیس فتا است.

سردار مجید تاکید کرد: در این خصوص تجارب عملیاتی پلیس فتا با تئوری های پیشگیری ترکیب شد و دستاورد آن در بستر رسانه های کشور (در پایتخت و سایر استان‌ها) قرار گرفت. به عنوان مثال در ۶ ماه سال ۱۳۹۸ در حوزه اطلاع رسانی و هشدار بیش از ۴ هزار و ۶۰۶ هشدار تکنیکال دریافت شد.

وی افزود: در پلیس فتا یک هزار و ۳۹۶ مورد در حوزه تولید و محتوای آموزشی، ۳۸۳ مصاحبه تلویزیونی، ۵۹۷ مصحبه رادیویی، یک هزار و ۸۳۵ دوره‌های آموزشی درون سازمانی، یک هزار و ۸۳۵ درون سازمانی و ۳۱۸ نمایشگاه انجام شده است و هر یک از این اقدامات به منظور پیشگیری در عرصه جرائم سایبری تاثیر گذار است.

سردار مجید تاکید کرد: دانش کاربران فضای مجازی نیز در صورت عدم وجود رسانه ها ارتقاء نمی یابد و این مهم در سطح جهان نیز پذیرفته شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با نیروهای امنیتی فضای سایبری یادآور شد: مباحث پیشگیری در سطح استان ها نیز به طور یکنواخت برای همگان قابل دسترس و به عبارت دیگر تحت یک نسخه برای آن‌ها تجویز می شود، این مهم نیز از موثرترین دستاوردهای پلیس فتا در سال های اخیر محسوب می شود.

 

*رع*1710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.