۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۲۳:۵۲
کد خبر: 84443423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران در راستای رسالت سیدالشهدا(ع) تلاش می‌کنند

زنجان – ایرنا – فرماندار شهرستان ایجرود گفت: خبرنگاران با انعکاس اخبار صحیح در راستای رسالت سیدالشهدا(ع) و برای اصلاح امور جامعه در تلاش هستند.

باب اله فتحی روز چهارشنبه در بازدید از ایرنا مرکز زنجان به مناسبت روز خبرنگار و تسلیت فرارسیدن شهادت اباعبداله الحسین (ع) و شهید محمود صارمی افزود: خبرنگاری و انعکاس اخبار درست و تلاش در راستای هدف امام حسین (ع) از جمله برای اصلاح امور دین و جامعه در رسالت خبرنگاری نیز نهفته است.

وی ادامه داد: تلاشی که برای انعکاس اخبار درست و واقعیت‌ها انجام می‌شود منجر به آگاهی مردم و سوق آنها به راستی است.

فرماندار شهرستان ایجرود گفت: فسادها و انحراف‌هایی که از صدر اسلام در امور دین اتفاق می‌افتد بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلامی (ص) و واقعه غدیر خم که برای امامت حضرت علی (ع) بعد از ولایت این امام همام دوباره انحرافات آغاز می‌شود که تلاش و هدف از قیام امام حسین (ع) اصلاح امور جامعه و ستاندن حق و حقوق مظلومان بوده است.

فتحی با تاکید بر اینکه هدف سید الشهدا (ع) با رسالت خبرنگاری وجه مشترکی دارد، اظهارداشت: در راه استقرار عدالت و آزادی بسیاری از انسان‌ها جان خود را از دست داده‌اند و در این مسیر نیز سهم خبرنگاران در جای خود حائز اهمیت بوده و از حساسیت فوق العاده ای داشته است.

وی یادآوری کرد: حساسیت کار خبرنگاری، اهمیت اطلاع رسانی، قلم زدن و نوشتن بر همه آشکار است که خداوند به قلم سوگند خورده که این نشان از نوشتن و قلم زدن دارد.

فرماندار شهرستان ایجرود خبرنگاری را رکن چهارم نظام‌های مردم سالاری بیان کرد و گفت: خبرنگاران دیده بانان آزادی و عدالت هستند که نقش اساسی در اصلاح ناراستی‌ها دارند تا از حقوق عامه دفاع کنند و به همین لحاظ این شغل نیز ارزشمند است.

فتحی، شغل خبرنگاری را ایثارو تلاش در مسیر آگاه سازی بیان کرد و ادامه داد: مردم نیز از حق و حقوق خود آشنا می‌شوند در حالی که بسیاری از مردم از این موضوع آگاهی ندارند و در برخی موارد به دلیل عدم آشنایی با این مساله آمچه که حقمان نیست را مطالبه می‌کنیم.

وی افزود: خبرنگاران وجدان بیدار جامعه هستند که واقعیات موجود را به تصویر می‌کشانند و این اقدام موجب شفافیت موضوعات مختلف و مانع از انحراف، خسارت و فساد آن می‌شود.

فرماندار شهرستان ایجرود گفت: زمانی که آگاهی، شفافیت و ارائه اخبار درست برای مردم اتفاق می‌افتد موجب می‌شود تا قضاوت آنها از عملکردها به طبع صحیح خواهد بود.

فتحی با بیان اینکه در سال‌های اخیر گسترش فضاهای ارتباطی توانست بخش بزرگی از اخبار و اطلاعات را در اختیار مردم قرار دهد، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ برخی تلاش می‌کنند تا حقایق به درستی در اختیار مردم گذاشته نشود اما در نهایت خبرنگاران با مجاهدت و تلاش خود با ایفای درست وظیفه خود آگاهی مردم از مسائل را رقم می‌زنند.

در این دیدار فرماندار شهرستان ایجرود با معاون برنامه ریزی خود از خبرنگاران ایرنای زنجان تجلیل کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.