رسانه‌ها نوک پیکان جهاد تبیین هستند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه نوک پیکان جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری، رسانه و مطبوعات است، گفت : رسانه زمانی می‌تواند جهاد تبیین را محقق کند که زنده، پویا، بانشاط و حرفه‌ای باشد.

«علی صفدری» روز پنجشنبه در دیدار مدیر و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمانشاه، افزود: رسانه‌ها باید مراقبت حفظ تقویت مخاطبان مردمی خود باشند لذا حرف و درد دل مردم باید در رسانه‌ها نمود داشته و منعکس شود.

وی با اشاره به اینکه ویترین اقدامات استانی در دست رسانه‌ها و اقدامات ادارات در دست روابط عمومی‌ها است گفت: افراد رسانه‌ای باید آزاد و وابسته نباشند اما اگر سیاسی کاری کنند جایگاه خود و رسانه را پایین می‌آورند لذا رسانه‌های استان کرمانشاه باید در مسیر تخصصی و حرفه‌ای گام بردارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ضمن استقبال از پیشنهاد ایرنا برای تأسیس یک استودیو چندرسانه‌ای در استان گفت: امروز ابزارهای نوین رسانه‌ای در دنیا حرف اول را می‌زنند و چنین مکانی در صدا و سیما هم وجود ندارد که اگر در ایرنا چنین اتفاقی بیفتد گام بلندی در اهداف رسانه‌ای این اداره‌کل محسوب می‌شود و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

صفدری تولید صدا و پادکست را یکی از برنامه‌های رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد و در ادامه گفت: موضوع دیگری که وظیفه این اداره‌کل است سامان‌دهی رسانه‌های رسمی و شناسنامه‌دار است که امیدواریم با نگاهی که استاندار کرمانشاه دارند به سمتی حرکت کنیم که رسانه‌های غیررسمی را حذف و رسانه‌های رسمی را برای اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در جامعه برجسته کنیم.

رسانه‌ها نوک پیکان جهاد تبیین هستند

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان کرمانشاه هم در این دیدار ضمن ارائه گزارشی جامع و با اشاره به اینکه ایرنا در سال ۱۳۱۳ تأسیس و رسانه رسمی نظام و مردم محسوب می‌شود، گفت: امروز فضای رسانه‌ای در دنیا تغییر کرده و باید برای انتقال پیام از ابزارهای نوین و به روز استفاده کرد لذا در دیدار با استاندار کرمانشاه پیشنهاد تأسیس استودیو چندرسانه‌ای ایرنا در استان را مطرح کردیم که با موافقیت وی روبرو شد.

«فرزاد نویدی» خواستار تجهیز ایرنا به ابزارهای حرفه‌ای در کار خبر شد و در ادامه اظهار داشت: شورای اطلاع‌رسانی، شورای فرهنگ عمومی و شورای روابط عمومی‌ها می‌تواند در استان بسیار تأثیرگذار باشد و انتظار می‌رود در دوره جدید این شوراها فعال‌تر و از ظرفیت آنها استفاده شود.

رسانه‌ها نوک پیکان جهاد تبیین هستند