۲۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۱:۳۰
کد خبر: 84851586
T T
۰ نفر
ایرنا الگوی مناسبی برای اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت است

مشهد- ایرنا- مدیر کل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) با اطلاع‌رسانی همراه با صحت و دقت خود، الگوی مناسبی در آگاهی‌بخشی جامعه بویژه در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر علیرضا رمزی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز خراسان رضوی افزود: امید است دیگر فعالان عرصه خبر در قلم‌فرسایی و اطلاع رسانی از خبرگزاری جمهوری اسلامی الگو بگیرند.

وی با بیان اینکه خبرنگار رکن اصلی و پل ارتباطی بین مردم و مسولان است، بیان کرد: خبرنگار باید در خصوص چالش‌ها و کاستی‌ها بدون سوگیری و اعمال سلیقه فردی و خصومت شخصی با هدف گره‌گشایی مشکلات، یاری رسان دولت باشد و بذر ناامیدی را در جامعه نپاشد.

مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی اظهار داشت: امروزه که در فضای مجازی اخبار کاذب و منفی رواج دارد، نقش و هنر رسانه در واکاوی مطالب، بررسی همه جانبه موضوع و انتشار درست و به موقع اخبار اهمیت زیادی دارد، بنابراین رسانه به جای ایجاد التهاب و ناامیدی در جامعه و برهم زدن افکار عمومی باید تلاش کند تا نقد و انتقادات خود را با ساختاری سازنده و نیز منصفانه بیان کند.

باقرزاده ادامه داد: با اطلاع‌رسانی درست رسانه در زمینه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی، خوشبختانه درک درستی از اجرای آن در بین مردم ایجاد شده است و اکنون این طرح با موفقیت بیشتری مسیر تکامل خود را طی می‌کند.

ایرنا الگوی مناسبی برای اطلاع‌رسانی در حوزه سلامت است

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان خراسان رضوی نیز در این دیدار گفت: اگر دستگاه‌ها و سازمان‌ها عملکرد یک ساله خود را برای مردم بازگو کنند، این امر سبب امیدبخشی در بین مردم می‌شود، لذا این نگاه باید از طریق رسانه دولت که از شرایط و فعالیت دستگاه‌ها اطلاع دارد صورت گیرد تا امیدآفرینی و نشاط در بین مردم ایجاد شود.

حسینعلی راشکی با بیان اینکه اطلاع رسانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی از وظایف ایرنا است، افزود: دولت در حوزه سلامت میلیاردها تومان هزینه می‌کند و مردم باید از آن مطلع شوند و رسانه باید آن را منتشر کند تا بازخورد آن در جامعه منعکس شود که این امر امیدواری و دلگرمی مردم به دولت و نظام را در بر خواهد داشت.