ایرنا تشییع باشکوه سردار اسکندری را به خوبی روایت کرد

شیراز-ایرنا-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با اشاره به برگزاری آیین‌ تشییع و خاکسپاری سردار عبدالله اسکندری شهید بی‌سر مدافع حرم اهل بیت در روز عاشورا در شهر شیراز گفت: ایرنا این آیین باشکوه را به خوبی در سایت و شبکه‌های اجتماعی خود روایت کرد.

حمیدرضا قانعی سه‌شنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس ضمن گرامیداشت هفدهم مردادماه روز خبرنگار با اشاره به اهمیت نقش‌آفرینی اثرگذار رسانه‌ها در جنگ ترکیبی اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی همواره تلاش کرده است که از رویدادها و اتفاقات استان فارس روایت اول را داشته باشد همچنان که تشییع باشکوه شهید اسکندری را به خوبی برای مردم ایران و جهان روایت کرد.

ایرنا تشییع باشکوه سردار اسکندری را به خوبی روایت کرد

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان فارس که محمد هادی ایمانیه استاندار فارس را در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز شیراز و نشست صمیمی با خبرنگاران ایرنا همراهی می‌کرد، گفت: مجموعه ایرنا در استان فارس از تیم خوب و حرفه‌ای برخوردار است و خبرنگاران این رسانه در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های قابل توجهی دارند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان‌ها در زمینه اطلاع رسانی اتفاقات خوب دولتی و خط رسانه‌ای که مدنظر ریاست جمهوری است گام برمی‌دارند و ما در استان فارس به صورت شفاف و واضح شاهد این رویکرد در مجموعه ایرنا هستیم.
قانعی همچنین با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: هفدهم مردادماه روز خبرنگار امسال با روز عاشورا و سالروز شهادت امام حسین (ع) همزمان شد و در این مدت رسالتی که در عاشورا وجود داشت در شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌های مختلف اطلاع‌رسانی شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس ادامه داد: خبرنگاران راستین فارغ از ژورنالیسم حرفه‌ای خبری، حقایق را به گوش مردم می‌رسانند و بدون شک خلأ حوزه خبررسانی و اطلاع‌رسانی کشور دیده می‌شود توسط خبرگزاری‌های حرفه‌ای با پیگیری کردن حقایق و وقایع مبتنی بر حقیقت‌های جامعه است برطرف خواهد شد.
قانعی افزود: در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی هم بر اساس وظیفه ذاتی که به عنوان متولی حفظ رسانه‌ها بر عهده داریم، روز خبرنگار و گرامیداشت اهالی فرهنگ و رسانه را از همین امروز آغاز می‌کنیم و برنامه‌ریزی کردیم که به همه رسانه‌ها سر بزنیم و گپ و گفت جدی با اصحاب رسانه داشته باشیم.
او ابراز کرد: امیدواریم که سال جدید رسانه‌ای که با روز خبرنگار آغاز می‌شود را جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر از قبل شروع کنیم و رسالتمان در این عرصه را به خوبی پیش ببریم.
هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در تقویم رسمی کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است. این روز امسال با عاشورای حسینی و برپایی آئین تشییع سردار اسکندری شهید مدافع حرم همراه بود.
سردار شهید عبدالله اسکندری متولد سال ۱۳۳۷ در محله قصردشت شیراز به «سردار بی‌سر» شناخته می‌شود. وی خردادماه سال ۱۳۹۳ در جریان دفاع از حرم‌های مطهر در محور حلب سوریه به شهادت رسید و پیکر پاک وی پس از هشت سال از شهادت به همراه جمعی از شهدای حرم به تازگی در منطقه خان طومان تفحص و پس از بازگشت به میهن در شهرهای مشهد مقدس و تهران و بسیاری از شهرهای استان فارس تشییع شد.