۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84885151
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسالت ایرنا در انعکاس دستاوردهای دولت

۲۱ شهریور ۱۴۰۱، ۱۱:۵۵
کد خبر: 84885151
رسالت ایرنا در انعکاس دستاوردهای دولت

سمنان - ایرنا - استاندار سمنان (ایرنا) را در بین رسانه‌ها سرآمد و پل ارتباطی بین مردم و دولت دانست و یادآورشد: این رسانه با نیروهای توانمند در انعکاس دستاوردهای دولت مردمی، جبهه اطلاع‌رسانی و جهاد تبیین رسالت مهمی بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدرضا هاشمی روز دوشنبه در دیدار با سعید صادقی مقدم رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان که در محل استانداری انجام شد، ابراز داشت: خود را نوکر مردم می‌دانیم و این مردمداری و خدمتگزاری باید در مرام مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان نیز قرار داشته باشد.

وی با اشاره به اعتقاد قلبی خود برای خدمتگزاری شایسته به مردم تاکید کرد: از زمان انتصاب به عنوان استاندار سمنان ۱۱۹ سفر شهرستانی داشته، با بازدید از ۲۶۰ روستا با مسائل و مشکلات روستاییان از نزدیک آشنا شده و از ۱۱۰ واحد تولیدی بازدید کرده است.

استاندار سمنان در ادامه با اشاره به اینکه انتشار خبرها با رعایت صحت و تکیه بر اخلاق، تقویت اعتماد افکار عمومی را به دنبال دارد که خبرگزاری جمهوری اسلامی در تحقق این مهم موفق عمل کرده است، اظهار داشت: انتشار خبر بدون رعایت اصل اخلاق موجب التهاب و بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود و ایرنا به واسطه عملکرد مطلوب در رعایت سه اصل صحت، دقت و سرعت در انتشار خبرها در بین رسانه‌ها زبانزد است و خبرنگاران آن در این زمینه عملکرد خوبی دارند.

وی اظهار داشت: خبرنگاران جهادگران عرصه اطلاع‌رسانی هستند که در تمامی شرایط، حضور فعالانه در صحنه‌ها دارند.

استاندار سمنان با اشاره به نقش خطیر رسانه در امید و اعتمادآفرینی در جامعه، یادآور شد: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی از دستاوردهای کشور، بارقه امید را در اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر جوان ایجاد کنند.

هاشمی اضافه کرد: ارائه اطلاعات متناقض شرایط تشخیص را از افراد جامعه سلب می‌کند و در این شرایط رسانه‌ها با شفاف‌سازی در ارائه اطلاعات و مسائل نقشی مهم در جهاد تبیین دارند.

فعالیت سازنده به جای درگیری با حاشیه‌ها

استاندار سمنان گفت: به طور طبیعی حاشیه در همه مسائل وجود دارد، اما رویکرد مجموعه مدیریتی استان انجام فعالیت سازنده و تلاش بی وقفه به جای پرداختن به حاشیه‌ها است.

وی افزود: توجهی به حاشیه‌سازی‌ها نداریم اما به نقدهای سازنده و دلسوزانه که برای گره‌گشایی از مشکلات باشد توجه می‌شود و از رسانه‌های استان سمنان نیز انتظار می‌رود با همسویی با رویکردهای دولت مردمی آیت‌الله رئیسی، نقد دلسوزانه داشته باشند.

هاشمی تصریح کرد: همواره تلاش شده با فعالیت جهادی به نقدهای سازنده پاسخ داده شود و مدیران استان سمنان نیز باید در این راستا عمل کنند و درگیر حاشیه‌ها نشوند.

پیگیری توسعه گردشگری با تقویت زیرساخت‌ها در استان سمنان

استاندار سمنان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استان در زمینه‌های مختلف، بیان کرد: رونق گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه سمنان با تقویت زیرساخت‌ها با اهتمام ویژه دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: همراهی رسانه در معرفی ظرفیت‌های استان سمنان نقشی مهم در رونق گردشگری دارد و انتظار می‌رود رسانه‌ها در این زمینه بیش از پیش همراهی کنند.

صادقی مقدم رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان سمنان نیز با قدردانی از توجه ویژه استاندار سمنان به ایرنا، حمایت و همراهی بیش از پیش مجموعه مدیریتی استان برای تحقق مطالبه‌های بحق مردم و تلاش هوشمندانه در راستای جهاد تبیین را خواستار شد.

ایرنا که به عنوان خبرگزاری رسمی کشور از سال ۱۳۱۳ در زمینه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کند، تا سال ۱۳۶۰ «خبرگزاری پارس» نام داشت اما پس از آن، با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «خبرگزاری جمهوری اسلامی» تغییر نام داد.

این خبرگزاری که بر اساس حروف اختصاری نام خود به زبان انگلیسی (Islamic Republic News Agency)، با عنوان «ایرنا (IRNA)» نیز شهرت دارد، اکنون در ۳۱ مرکز استان و ۲۴ شهرستان کشور از جمله شاهرود در استان سمنان دارای نمایندگی مصوب سازمان اداری و استخدامی کشور است و در ۴۲۸ شهرستان دیگر با استفاده از خبرنگاران آزاد، نسبت به پوشش رویدادهای خبری اقدام می‌کند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با هشت شهرستان شامل سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار، مهدیشهر، سرخه، آرادان و میامی و مساحت نزدیک به ۹۷ و نیم کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این استان از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است.

استان سمنان به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور شامل قم، اصفهان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، گلستان و مازندران ظرفیت مطلوب در توسعه گردشگری دارد.

این خطه با برخورداری از ۲ هزار و ۱۶ کیلومتر راه در حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، برخورداری از ۲ فرودگاه در شهرستان‌های سمنان و شاهرود و برخورداری از ایستگاه راه‌آهن فعال که روزانه بیش از ۲۰ رام قطار از آن عبور می‌کند در زمینه حمل و نقل وضعیت مطلوبی دارد.