۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85116062
T T
۰ نفر

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۰۵
کد خبر: 85116062
بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

شیراز-ایرنا-رییس دانشگاه پیام نور استان فارس با اشاره به ایده ادغام این دانشگاه در سایر دانشگاه‌ها گفت: ظرفیت پیام نور ظرفیت جمهوری اسلامی است؛ اگر کسی بخواهد این ظرفیت را نادیده بگیرد ظرفیت جمهوری اسلامی را نادیده گرفته است. با حذف این ظرفیت قطعاً دچار پیامدهای ناگوار و جبران ناپذیری خواهیم شد.

محسن جاجرمی زاده چهارشنبه در بازدید از دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس و دیدار با سجاد خسروانیان رییس و کارکنان این خبرگزاری، ضمن گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط عمومی اظهار کرد: کسانی که در جرح و تعدیل ساختارهای اجتماعی طرح و ایده می‌دهند باید هوشمندانه این کار را انجام دهند تا حرکت آنها منجر به خسارت برای جمهوری اسلامی نشود.

رییس دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه ایده‌ها و طرح‌های ارایه شده افراد باید پشتوانه کارشناسی داشته باشد، گفت: متاسفانه طرح و ایده بسیاری از کسانی که وارد این حوزه شدند پشتوانه کارشناسی ندارد چراکه اکثر آنها با رویکردهای سیاسی این بحث‌ها را مطرح می‌کنند. البته رسانه‌ها نقش مهمی در این زمینه دارند و می‌توانند در این مسیر نقش آفرینی کنند.

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

حفظ حیات نظام در گرو فعالیت رسانه‌ها

وی با بیان اینکه رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها نقش مهمی در حوزه اطلاع‌رسانی در جامعه ایفا می‌کنند، ادامه داد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی «خبرگزاری جمهوری اسلامی نبض تپنده نظام در داخل است»؛ این در حالیست که نبض نظام نشان دهنده زنده بودن و حیات آن نظام است.

جاجرمی زاده افزود: دشمنان کشور بیش از ۴۰ سال است در تلاش هستند تا نشان دهند این نظام در حال از نفس افتادن است، اما رسانه‌ها می‌توانند با فعالیت خود ثابت کنند حیات نظام روز به روز با قوت و عمق بیشتری ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه پیام نور استان فارس ادامه داد: یکی از مباحث مهم در جنگ نرم و در عرصه جهاد تبیین این است که چگونه می‌توان انگیزه‌ها را تقویت و امید را در میان عموم مردم ایجاد کرد تا مانع از سیاه نمایی و دروغ پردازی در جامعه شویم.

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

ضرورت ارایه تعریفی درست از رسالت و جایگاه رسانه‌ها

جاجرمی‌زاده بیان کرد: اگر رسالت و جایگاه خبرگزاری‌ها و روابط عمومی‌ها و مقوله ارتباطات درست تعریف شود می‌توانیم سرعت و شتاب بیشتری در حرکت کشور به سمت توسعه داشته باشیم اما اگر این جایگاه درست تعریف نشود فضایی در جامعه شکل می‌گیرد که منجر به جنگ رسانه‌ای و غلبه دشمن در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی خواهد شد.

وی ادامه داد: کار رسانه کار مقدسی است؛ رسانه‌ها زینب‌وار مسیری را برای نشان دادن ایثارگری جهادگران این مرز و بوم باز می‌کنند؛ می‌توان گفت رسانه‌ها امر به معروف و نهی از منکر واقعی را برای حفظ نظام که از واجبات است به نحو احسن انجام می‌دهند.

رسانه‌ها منعکس کننده اتفاقات مهم نظام

رییس دانشگاه پیام نور فارس با اشاره به اینکه رسانه‌ها منعکس کننده اتفاقات مهم نظام هستند، گفت: تمام رسانه‌های خارجی برای جامعه توهم ایجاد می‌کنند و رسانه‌های داخلی می‌توانند این توهمات را از جامعه بزدایند و انگیزه حرکت رو به جلو را تقویت کنند.

جاجرمی زاده، دانشگاه پیام نور را به شکل گرفتن جهادی برای توسعه آموزش عالی در کشور تعبیر کرد و یادآور شد: دانشگاه پیام نور زمینه و شرایط مطلوبی را برای توسعه آموزش عالی جوانان این مرز و بوم در محرومترین و دور دست‌ترین مناطق فراهم کرده است. طبقات متوسط و متوسط به پایین که توان پرداخت شهریه‌های بالای دانشگاهی را ندارد و عملاً امکان حضور در مراکز استان‌ها را ندارند می‌توانند از خدمات دانشگاه پیام نور بهره ببرند.

وی ادامه داد: دانشگاه پیام نور این زمینه را فراهم کرده که متقاضیان با کمترین شهریه و با بهره‌گیری از استانداردهای آموزش عالی از امکانات این دانشگاه برخوردار شوند. در این دانشگاه به صورت کتاب محور، آزمون محور و دانشجو محور فضا و شرایط مطلوبی برای دانشجویان مهیا شده است.

او افزود: بسیاری از مسئولان در حوزه‌های اجرایی، نظام اداری و قضایی فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور بوده‌اند و این اتفاق مبارکی است.

دانشگاه پیام نور مولود انقلاب اسلامی

رییس دانشگاه پیام نور فارس با بیان اینکه این دانشگاه مولود انقلاب اسلامی است، اظهارکرد: این هویت که با شهریه پایین و استانداردهای علمی و آموزشی شکل گرفته بسیار ارزشمند است و می‌توان گفت راه‌اندازی دانشگاه پیام نور حتی مانع از مهاجرت جوانان به خارج از کشور شده است.

جاجرمی زاده بر ضرورت تعامل دانشگاه با رسانه‌ها تأکید کرد و یادآور شد: ایرنا با ظرفیت‌های که دارد می‌تواند تعاملات خود را با این دانشگاه افزایش دهد و فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه در عرصه‌های مختلف را در جامعه منعکس کند.

این مقام مسئول ابراز کرد: امیدواریم این هویت پویا و بالنده دانشگاه پیام نور به درستی معرفی شود و با تعامل و همکاری این دانشگاه با رسانه‌ها روح امید برای ساختن جامعه همچنان وجود داشته باشد و این اتفاق در نهایت منشأ حرکت‌های پرشتاب جامعه به سمت اهداف آرمانی نظام جمهوری اسلامی شود.

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

صداقت در انتقال پیام صحیح به مخاطب

بهنام کشاورز مدیر روابط عمومی دانشگاه پیام نور فارس نیز در این بازدید با گرامیداشت هفته روابط عمومی و ارتباطات گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در همراهی و پیشبرد اهداف توسعه گرایانه استان دارند. بدون شک صداقت در انتقال پیام صحیح به مخاطب و همچنین انتقال مطالبات مردم به مسئولان بسیار حائز اهمیت است.

وی بر لزوم امیدآفرینی در جامعه توسط رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها تأکید کرد و افزود: خوشبختانه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تاکنون ارتباط و تعامل بسیار خوبی با دانشگاه پیام نور در زمینه پوشش رویدادها و معرفی توانمندی‌های دانشگاه داشته است و امیدواریم این تعامل ادامه داشته باشد.

دانشگاه پیام نور استان فارس میزبان بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت

محمد امینا مدیر فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور فارس هم اظهار کرد: دانشگاه پیام نور استان میزبان بیست و هفتمین جشنواره ملی قرآن و عترت در سال ۱۴۰۲ است.

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور در این استان از ۵۹ انجمن علمی و ۷۹ کانون فرهنگی و دانشجویی برخوردار است، ادامه داد: دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها با مشکلات کمتری در حوزه فرهنگی روبه رو است. این دانشگاه در جشنواره‌های مختلف فرهنگی و مسابقات ورزشی حضور فعالی دارد.

او افزود: دانشگاه پیام نور فارس تاکنون ۶۶۴ دانشجو را به اردوی راهیان نور اعزام کرده است و درصدد هستیم دانشجویان زیارت اولی را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

مزایای برگزاری کلاس‌های غیرحضوری

محمدعلی زارعی مدیر خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور فارس هم گفت: دانشگاه پیام نور در بحث پذیرش دانشجو بدون آزمون در مقطع کارشناسی اقدامات قابل توجهی انجام می‌دهد. حدود ۴۰ مرکز پیام نور در مردادماه نسبت به پذیرش دانشجو بدون آزمون اقدام می‌کنند و دانشگاه پیام نور بالای ۸۰ رشته در مقطع کارشناسی را پوشش می‌دهد.

وی برگزاری کلاس‌های غیرحضوری را از مزایای آموزشی دانشگاه دانست و افزود: شهریه این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها بسیار ناچیز است. بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های رتبه یک کشور در مقاطع ارشد و دکتری پذیرش می‌شوند که این اتفاق خوب به دلیل کتاب محور بودن این دانشگاه است.

او بر ضرورت انعکاس دستاوردهای این دانشگاه توسط رسانه‌ها تأکید کرد و تعامل با رسانه‌ها را برای دستیابی به اهداف این دانشگاه ضروری دانست.

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

آمادگی خبرگزاری جمهوری اسلامی برای تعامل هر چه بیشتر با دانشگاه‌ها

رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس نیز بر لزوم تعامل رسانه و دانشگاه تاکید کرد و گفت: رسالت خبرگزاری جمهوری اسلامی این است که افزون بر دنبال کردن مطالبات مردمی تعامل خود را با دستگاه‌های اجرایی استان حفظ کند. البته بایستی نقش این خبرگزاری در توسعه همه جانبه استان مشخص شود.

سجاد خسروانیان به تمهیدات مدیران ارشد استان برای دستیابی به رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: اگر می‌خواهیم استان فارس به رشد اقتصادی هشت درصد برسد باید جایگاه ایرنا به عنوان رسانه مادر و دولت برای تحقق این امر مشخص شود. هرچند این خبرگزاری فعالیت‌های خود را با همین رویکرد آغاز و پیوست‌های رسانه‌ای را در حوزه‌های مختلف تعریف کرده است.

وی گفتمان سازی و فرهنگ‌سازی را از رویکردهای ایرنا دانست و بیان کرد: برگزاری میزگرد متناسب با محورهای تعیین شده توسط دستگاه‌ها و فراهم کردن شرایط برای گفت و گوهای تفصیلی با کارشناسان و صاحبنظران در دستور کار این خبرگزاری قرار دارد.

بازدید رییس دانشگاه پیام نور فارس از دفتر ایرنا

رییس سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان فارس با اعتقاد به اینکه مجموعه ایرنا از ظرفیت و پتانسیل خود برای پیشبرد اهداف آموزش عالی بهره می‌گیرد، گفت: ایرنا این آمادگی را دارد که شرایطی فراهم کند تا دانشجویان پیام‌نور بتوانند دوره کارورزی و کارآموزی خود را در این خبرگزاری بگذرانند تا این دانشجویان بتوانند با کسب مهارت‌های لازم با توانمندی بالقوه وارد بازار کار شوند.