۱ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85237228
T T
۰ نفر
فرماندار: افتتاح دفتر ایرنا در تایباد جبهه فرهنگی این شهرستان را تقویت کرد

مشهد- ایرنا- فرماندار تایباد در جنوب شرق خراسان رضوی گفت: افتتاح دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در این شهرستان مرزی جبهه فرهنگی این منطقه را تقویت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دونده روز شنبه در آیین افتتاح دفتر ایرنا در شهرستان تایباد افزود: این شهرستان مرزی از سه جنبه اقتصادی، امنیتی و اجتماعی کانون خبر است.

وی ادامه داد: میلیون ها مهاجر افغانستانی در ایران زندگی می کنند و می خواهند اخبار لحظه‌ای در خصوص فعالیت و ترد در مرز دوغارون را رصد کنند لذا نیازمند نشر اخبار در این حوزه توسط خبرگزاری رسمی کشور هستیم.

فرماندار تایباد، ایرنا را خبرگزاری معتبر و دولتی دانست و گفت: به واسطه همین اعتبار، خبرگزاری جمهوری اسلامی منبعی برای سایر خبرگزاری های کشور است.

دونده ادامه داد: امروز با گستردگی و پراکندگی اخبار در فضای مجازی نیازمند دسترسی به اخبار مستند هستیم و ایرنا از آن خبرگزاری هایی است که می توانیم برای دریافت خبر صحیح و مستند به آن اتکا کنیم.

وی افزود: اگر ایرنا در عرصه خبر رسانی تایباد ورود نکند ممکن است اخبار دروغ از شهرستان به فضای خبری کشور سرایت کند و مسایل پیش آمده از این نوع نشر خبر، این منطقه را تحت تاثیر قرار دهد.

فرماندار تایباد با اشاره به تقارن افتتاح دفتر ایرنا در تایباد با هفته دفاع مقدس گفت: همان گونه قبلاً دفاع در عرصه و جبهه نظامی بود امروز دفاع در حوزه فرهنگی است و به تقویت این جبهه نیاز داریم لذا راه اندازی ایرنا در تایباد جبهه فرهنگی شهرستان را تقویت می کند.

دونده افزود: دفتر ایرنا در تایباد، چهارمین دفتر شهرستانی این خبرگزاری در خراسان رضوی است و به واسطه دولتی بودن این رسانه اخبار آن موثق و مورد تایید است.

وی اضافه: اگر اخبار چند ماه گذشته در خراسان رضوی را بررسی کنیم می بینیم تایباد یک شهرستان خبرساز بوده است و علت آن نیز مراودات تجاری و اقتصادی با افغانستان و مباحث سیاسی و امنیتی بابت شکل گیری حاکمیت جدید در آن کشور و انگیزه برخی کشورهای اجنبی برای ناامن کردن مرز مشترک با افغانستان و شکستن صفوف وحدت آفرین شهروندان شیعه و سنی تایباد است.

فرماندار تایباد افزود: با عنایت به ویژگی های ذکر شده نیاز بود برای انعکاس صحیح اخبار و تقویت جبهه فرهنگی در این شهرستان دفتر خبرگزاری ایرنا در شهرستان راه اندازی شد.

این آیین با حضور حسینعلی راشکی رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی، فرماندار و جمعی از علمای شیعه و اهل سنت این شهرستان مرزی برگزار و "علی اصلاحی" از فعالان رسانه ای، به عنوان سرپرست دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در تایباد معرفی شد.

شهرستان مرزی تایباد با ۱۴۵ هزار نفر جمعیتی تلفیقی شیعه و سنی در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

گمرک ۱۰۰ ساله دوغارون در فاصله ۱۸ کیلومتری شهر تایباد واقع شده که در حال حاضر مهمترین مرز تجاری برای کشور افغانستان و یکی از مهمترین گذرگاه های مرزی جمهوری اسلای ایران محسوب می شود، بر این اساس ترددهای تجاری و مرزی یکی از شاخصه های اصلی این شهرستان در شرق خراسان رضوی است.

علاوه بر وحدت مثال زدنی ساکنان شیعه و سنی شهرستان تایباد، همجواری با مرزهای افغانستان، همسایه ای که چند دهه درگیر جنگ داخلی و تهاجم خارجی بوده است، از ویژگی های بارز تایباد است و اطلاع رسانی در خصوص مرزهای تایباد بر اهمیت راه اندازی دفتر خبری ایرنا در این شهرستان افزوده است