اطلاع رسانی مستمر و به هنگام سبب اثرگذاری ایرنا شده است

بیرجند - ایرنا - مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی گفت: ایرنا رسانه قدرتمند و اثرگذار در جامعه محسوب می‌شود و اطلاع رسانی به هنگام و مستمری که انجام می‌دهد باعث شده سرپا بماند و پرقدرت حرکت کند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، مهدی مرادی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان جنوبی ادامه داد: ایرنا چون پیشانی کار دولت در رسانه محسوب می‌شود فعالیت آن هم مستمر و هم به هنگام است و از همکاران این مجموعه تشکر می‌کنم.

وی گفت: نگاه به خدمات ایرنا در عرصه تبیین خدمات نظام، اقناع سازی و تنویر افکار عمومی نشان می‌دهد که ایرنا، قرارگاه اصلی اطلاع رسانی و ساماندهی افکار عمومی را برعهده دارد و کار بزرگی است.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: این موارد بیانگر رسالت بزرگی است که برعهده خبرگزاری جمهوری اسلامی نهاده شده و علیرغم اینکه می‌خواهد خدمات دولت را بیان کند اما مهمترین وظیفه این رسانه بیان دستاوردهای کلیت نظام جمهوری اسلامی ایران است که علت موفقیت ایرنا هم محسوب می‌شود.

وی گفت: امیدواریم با مدیریت رسانه در سطح کلان کشور و استان با ایثار، گذشت و جانفشانی خبرنگاران این مجموعه و با هم‌افزایی اقدامات اثرگذاری انجام شود.

مرادی ادامه داد: برخی افراد مؤثر در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی جامعه علاقه به دوقطبی سازی دارند و اگر بخواهیم این مسئله را از بین برده یا کمرنگ کنیم باید تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کنیم.

وی گفت: رسانه یکی از وجوه فرهنگ است لذا برای طراحی و عملیاتی کردن پیوست فرهنگی نیاز به هیأت اندیشه‌ورز عالم، مسلط و بی طرف بدون دیدگاه نسبت به جایگاه‌های خاص داریم تا بتوانیم تصمیمات مطلوبی برای استان اتخاذ کنیم.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی افزود: به زودی جلسه این هیأت اندیشه‌ورز برگزار می‌شود تا با توجه به ظرفیت‌های موجود و برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده بتوانیم استان را در قله اطلاع رسانی کشور قرار دهیم.

مرادی انتخابات را مهمترین رویداد سیاسی کشور ذکر کرد و افزود: اسفند امسال انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پیش است لذا باید همه ما محکم، قوی و استوار پای صندوق‌های رأی حاضر شویم تا بهترین گزینه‌های انقلابی را بتوان راهی این دو مجلس کرد.

وی یادآور شد: وظایف رسانه در این خصوص بیشتر نمود پیدا می‌کند پس باید به موضوع انتخابات بیش از پیش پرداخته تا مشارکت حداکثری محقق شود.

مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به لزوم انعکاس هنرمندانه دستاوردهای دولت و نظام گفت: تورهای رسانه‌ای در استان طراحی شده و خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز همراهی خوبی با اولین تور رسانه‌ای در شهرستان طبس داشته که قابل تقدیر است.

وی افزود: این تور رسانه‌ای و انتشار گزارش‌های میدانی خبرنگاران باعث شده که حتی در سطح شهرستان برخی شهروندان اولین بار از خدمات دولت آگاه شوند.

وی بیان کرد: تورهای رسانه‌ای باعث ایجاد رقابت سالم و هم‌افزایی بین رسانه‌ها می‌شود و به شکل‌های مختلف در استان ادامه دارد.

رئیس و خبرنگاران ایرنا خراسان جنوبی هم در این نشست به بیان برخی فعالیت‌های این مجموعه، چالش‌های کاری و راهکارهای پیشنهادی پرداختند.