درباره ما

۱ اسفند ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در سال ۱۳۱۳ هجری شمسی بعنوان نخستین کانون گردآوری خبر با عنوان «آژانس پارس» در وزارت امور خارجه تشکیل و شروع به فعالیت نمود. پایه گذاری وزارتخانه تازه تاسیس «اطلاعات و جهانگردی» در سال ۱۳۵۳ سبب شد تا خبرگزاری پارس نیز از نظر تشکیلاتی دگرگونیهایی را تجربه کند.

در این دگرگونی ها، خبرگزاری پارس از اداره کل خبرگزاری به سازمان خبرگزاری تبدیل و به عنوان یک شرکت سهامی دولتی شناسایی شد. اساسنامه آن نیز با ۲۳ ماده و هفت تبصره در سال ۱۳۵۴ به تصویب نمایندگان مجلس شورای ملی رسید.

سه سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی یعنی در دی ماه ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی با نام اختصاری « ایرنا (IRNA) » تغییر نام داد و فصل تازه ای در فعالیت های این رسانه گشوده شد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی رسانه ای شناخته شده به شمار می رود و به عنوان بنگاه خبری مادر و ارگان رسمی دولت جمهوری اسلامی، مورد توجه دیگر بنگاه های خبری جهان قرار دارد.

با توجه به جایگاه ایرنا، بخش مهمی از استنادهای رسانه های داخلی و خارجی به رویدادهای ایران، منطقه و حتی جهان، موضع گیری های مسوولان و سیاست های رسمی کشور معطوف به خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

درباره ما

پیوست الف

بیانیه حریم خصوصی

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی براساس ماده ۷ تصویب نامه شماره ۱۱۲۷۱۲۸ شورای عالی اداری مورخ ۲۸/۱۲/۱۳۹۵ خود را ملزم به رعایت حریم خصوصی همه افراد و کاربران وبگاه دانسته و از کاربران آن دسته از اطلاعات را که فقط به منظور ارائه خدمات کفایت می­کند، دریافت کرده و از انتشار آن یا در اختیار قرار دادن آن به دیگران خودداری می نماید.

مشاهده صفحات وب ‌سایت‌ ما نیازمند دادن اطلاعات از سوی کاربران نمی‌باشد، اما در برخی موارد اطلاعات جمع‌آوری شده از بازدیدکنندگان، صرفاً برای بهبود کیفیت خدمات و محتوای سایت مورد استفاده قرار می­گیرند و هیچ بخشی از اطلاعات شخصی‌ شما را بدون اطلاع و اجازه‌ی قبلی، با فرد یا مؤسسه‌ی دیگری در میان نخواهیم گذاشت.

ثبت نشانی IP شما به ما کمک می‌کند تا در تشخیص و رفع مشکلات مربوط به سرویس­ دهنده و کنترل بهتر آن اقدام کنیم .

در بخش پیوندها، پیوندهای فعال به وب سایت های دیگر وجود دارد که متعلق به سازمان های دیگر هستند. این وب سایت ها قوانین و کوکی های مختص خودشان را دارند که ما پیشنهاد می کنیم  قبل از استفاده از این وب سایت ها آنها را مطالعه کنید.

پیوست ب

بیانیه سطح توافق خدمت 

بدینوسیله توافق نامه سطح خدمت سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) را به اطلاع میرساند:

تارنمای سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی جهت ارائه خدمات اطلاع رسانی عمومی راه اندازی شده است که کاربران با مراجعه به تارنمای ایرنا می توانند به صورت رایگان از اخبار منتشر شده در حوزه های مختلف استفاده کنند.

تارنمای سازمان خبرگزاری امکان ثبت و پیگیری درخواست های انتقادات، پیشنهادات، شکایات را برای شما متقاضیان گرامی در قالب خدمات الکترونیکی فراهم نموده است.

در قسمت «روابط عمومی ایرنا- ارتباط با ما» با ارائه اطلاعات تماس مدیران سازمان امکان ارتباط مستقیم مخاطبان با مدیران فراهم شده است.

در قسمت «روابط عمومی ایرنا- میز خدمت الکترونیکی- پاسخگویی به شکایات» امکان ثبت انتقادات و شکایات برای مخاطبان فراهم شده است، سعی می گردد در کوتاهترین زمان ممکن نتیجه پیگیری درخواست مطرح شده به متقاضی اعلام گردد.