مدیرعامل ایرنا: بریکس نقطه مقابل ایده یک جانبه‌گرایی در دنیا است

مدیرعامل ایرنا در مراسم امضا تفاهم‌نامه با شبکه تی وی بریکس گفت: اقتصادهای بزرگ و عضو گروه بریکس، نقطه مقابل یک جانبه‌گرایی در نظام جهانی هستند و می‌توانند در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی رویه نادرست مقابله با کشورهای مستقل را تغییر دهند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «علی نادری» با اشاره به اقدام آفریقای جنوبی در پیگیری پرونده جنایت جنگی رژیم صهیونیستی در دادگاه بین‌المللی، افزود: نشانه‌ تغییرات در نظام جهانی را در واکنش‌ها به جنایات اخیر در غزه می‌توان؛ مشاهده کرد، همان طور که آمریکا سه بار قطعنامه‌های سازمان ملل متحد علیه رژیم صهیونیستی را وتو کرد و آفریقای جنوبی به عنوان یکی از اعضای بریکس با پیگیری پرونده این رژیم در دادگاه لاهه، باعث محکومیت اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی شد.

مدیرعامل ایرنا ضمن تاکید بر همکاری‌های رسانه‌ای میان اعضا گروه بریکس، ابراز امیدواری کرد یادداشت تفاهم ایرنا و تی وی بریکس بتواند سرآغاز همکاری‌های گسترده در آینده باشد.

بریکس نقطه مقابل ایده یک جانبه‌گرایی در دنیا است

«یانا تولستیکووا» مدیرعامل شبکه تلویزیونی تی وی بریکس نیز در این مراسم ضمن معرفی فعالیت‌های این شبکه، از امضا تفاهم‌نامه با ایرنا ابراز خوشنودی کرد.

خبرگزاری جمهوری اسلامی و مجموعه رسانه ای تی وی بریکس امروز چهارشنبه با امضاء تفاهم‌نامه مشترک، همکاری رسانه‌ای خود را آغاز کردند.

تبادل خبر، عکس، کلیپ‌های ویدئویی و مطالب تحلیلی، مهم‌ترین بخش از تفاهم‌نامه ایرنا و تی وی بریکس است.

۲ سازمان همچنین توافق کرده‌اند که در زمینه‌های تولید محتوا و تبادل خبرنگاران و کارکنان حرفه‌ای با یکدیگر همکاری کنند.

بریکس نقطه مقابل ایده یک جانبه‌گرایی در دنیا است

تی وی بریکس که دفتر آن در مسکو قرار دارد، به زبان‌های انگلیسی، چینی و پرتغالی محتوا تولید و پخش می‌کند. محتواهای این شبکه در روسیه به صورت تلویزیونی و نیز از طریق ماهواره‌هایی که پوشش روسیه را دارند، پخش می‌شود.

این شبکه همچنین تولیدات خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی و رسانه‌های همکار در کشورهای عضو بریکس منتشر می‌کند.

برزیل، روسیه، چین، هند، آفریقای جنوبی، ایران، مصر، امارات متحده عربی و اتیوپی اعضا کنونی بریکس هستند. ۱۵ کشور دیگر نیز هم‌اکنون نامزدی خود را برای عضویت در این گروه اعلام کرده‌اند.