۲ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۱۲
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85400676
T T
۰ نفر

جذب توانخواه در ایرنا

۲ اسفند ۱۴۰۲، ۷:۱۲
کد خبر: 85400676
جذب توانخواه در ایرنا

اولین دفترچه آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت در حالی ۲۹ بهمن ماه منتشر شد که سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز مانند سایر دستگاه های اجرایی، در رشته کارشناس خبری، افراد واجد شرایط را براساس ضوابط اعلام شده استخدام می کند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، براساس ضوابط درج شده در دفترچه آزمون استخدامی شرایط احراز کارشناس امور خبری در مقطع کارشناسی شامل زبان های ایتالیایی، چینی، روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی،  زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات کردی، زبان و ادبیات ژاپنی، زبان و ادبیات عربی، علوم سیاسی، کارشناسی حرفه ای مترجمی خبر اسپانیولی، کارشناسی حرفه ای مترجمی خبر انگلیسی، کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی، مترجمی خبر انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان آلمانی، مترجمی زبان روسی و مترجمی زبان فرانسه است.

همچنین شرایط احراز کارشناس امور خبری در مقطع کارشناسی ارشد شامل ادبیات ایتالیایی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات آلمانی، زبان و ادبیات چینی، زبان و ادبیات عرب، زبان و ادبیات فرانسه، زبان و ادبیات روسی، کارشناسی حرفه ای مترجمی همزمان انگلیسی، مترجمی زبان اسپانیایی، مترجمی زبان انگلیسی، مترجمی زبان آلمانی، مترجمی زبان روسی، مترجمی زبان عربی،  مترجمی زبان فرانسه، مطالعات جهان و مطالعات منطقه ای است.

جذب توانخواه در ایرنا

براساس این گزارش، مواد آزمون کارشناس امور خبری شامل مصاحبه تهیه و تنظیم خبر، روزنامه نگاری آنلاین، گزارش نویسی، ویراستاری و مدیریت اخبار است.

محتوای ارزیابی تکمیلی متقاضیان شرکت در آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت کارشناس امور خبری در حیطه عمومی؛ تعهد و تعلق سازمانی، صداقت و مسئولیت پذیری و نظم پذیری از طریق مصاحبه فردی، توانایی انجام کار از نظر جسمی و روانی برای شغل مربوطه از طریق مصاحبه گروهی و در حیطه تخصصی و اختصاصی؛ روحیه کار تیمی، ذکاوت، دقت نظر و ریز بینی از طریق مصاحبه فردی، مهارت برقراری ارتباط مستمر با رسانه ها و انعکاس اخبار، وقایع و رویدادهای مربوط، آشنایی با روش ها و ابزارهای نوین تبلیغات و اطلاع رسانی و مهارت تهیه گزارش و خبر نویسی از طریق مصاحبه تخصصی اعلام شده است.

جذب توانخواه در ایرنا

متقاضیان شرکت در این آزمون که حداقل سن آنها ۲۰ سال و حداکثر سن ۴۰ سال باشد، برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و همچنین مقطع دکترا -با حداکثر سن ۴۵ سال- می‌توانند تا پایان امروز- ۹ اسفندماه - با مراجعه به سایت مرکز آزمون جهاد دانشگاهی hrtc.ir ثبت نام کنند.

با توجه به اصلاحات انجام شده در دفترچه این آزمون براساس اعلام دستگاه های اجرایی، داوطلبانی که ثبت نام کرده اند، ضمن مراجعه به پروفایل خود، در صورت تمایل نسبت به ویرایش آن اقدام کنند.

آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای نخستین‌بار در کشور ۲۱ اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ به منظور جذب و بکارگیری چهار هزار و ۳۲۶ نفر در ۴۵ دستگاه اجرایی و برای تصدی ۹۰ شغل برگزار و نتایج آن ۳۰ خرداد سال ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد..

تاکنون پنج هزار نفر از افراد دارای معلولیت در نخستین آزمون استخدامی ویژه معلولان، ثبت‌نام کرده‌اند.