۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 1033
کد خبر: 85408897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جاوید الاثر کاظم اخوان علاف

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85408897
جاوید الاثر کاظم اخوان علاف

جاوید الاثر کاظم اخوان علاف

تاریخ تولد: ۱ شهریور ۱۳۳۸

محل تولد: مشهد مقدس

تاریخ استخدام در ایرنا: ۹ شهریور ۱۳۶۰

آخرین مسئولیت در ایرنا: عکاس و تصویربردار خبری

تاریخ و محل اسارت: ۱۲ تیر ۱۳۶۱ – ایستگاه بازرسی (بره‌بار) بین طرابلس و بیروت (لبنان)

جاوید الاثر “کاظم اخوان علاف” در خانواده ای مذهبی در یکی از محلات قدیمی شهر مقدس مشهد به نام “دو بند علیخان” روبروی حرم مطهر در خانواده ای مذهبی چشم به جهان گشود. او تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش به پایان رساند و موفق به اخذ دو دیپلم طبیعی و ریاضی آن زمان شد.

کاظم با آغاز حرکت انقلاب اسلامی، در جلسات و راهپیمایی های ضد رژیم طاغوت به طور فعال شرکت داشت و بارها توسط مزدوران ستمشاهی مورد ضرب و شتم قرار گرفت. با آغاز جنگ تحمیلی حضور در جبهه را بر هر کار دیگری ترجیح داد.

کاظم اخوان اول شهریور ماه ۱۳۶۰ به عنوان عکاس – خبرنگار به خانواده خبرگزاری جمهوری اسلامی پیوست و به همراه دیگر خبرنگاران ایرنا با دوربین عکاسی و فیلمبرداری وظیفه ثبت رشادت ها و دلاورمردی های رزمندگان اسلام در جبهه های غرب و جنوب ایران را برعهده گرفت.

شانزدهم خرداد ۱۳۶۱ رژیم صهیونیستی دست به حمله گسترده علیه لبنان زد و بیروت را به محاصره درآورد. چند روز بعد در تیر ماه ۱۳۶۱ یک هیئت دیپلماتیک برای بررسی راه های ارائه کمک های انسان دوستانه عازم بیروت شد. اخوان، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز داوطلبانه برای عکاسی و ثبت لحظه‌های مقاومت مردم فلسطین و لبنان به بیروت اعزام شد که در این ماموریت همراه گروهی از دیپلمات های ایرانی در مسیر طرابلس به بیروت ربوده شد.

از آن زمان تاکنون همواره مسئولان وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران موضوع ربوده شدن دیپلمات های ایران را پیگیری و به مجامع بین المللی شکایت کرده اند و این روند همچنان از سوی جمهوری اسلامی ایران ادامه دارد.

از جاویدالاثر کاظم اخوان تصاویر ارزشمندی از عملیاتهای مختلف رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به جای مانده است.

۰ نفر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.