۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1033
کد خبر: 85408925
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهید سید مهدی میرافضلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۲، ۱۳:۳۰
کد خبر: 85408925
شهید سید مهدی میرافضلی

شهید سید مهدی میرافضلی 

تاریخ تولد: ۲۰شهریور ۱۳۴۷

محل تولد: یزد

تاریخ استخدام در ایرنا: ۱ اسفند ۱۳۶۸

آخرین مسئولیت در ایرنا: عکاس – خبرنگار

تاریخ و محل شهادت: ۱۵آذر ۱۳۸۴– سانحه سقوط هواپیمای C-۱۳۰

آرامگاه: قطعه ۵۰ بهشت زهرا (س)

شهید سید مهدی میرافضلی در شهر یزد و در خانواده ای متدین دیده به جهان گشود. او همکاری خود را با خبرگزاری جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۸ آغاز کرد.

این خبرنگار– عکاس توانا، متعهد و گشاده‌روی خبرگزاری جمهوری اسلامی فعالیت های ارزشمندی در حوزه‌های گوناگون هنری و فرهنگی داشت.

برگزاری نمایشگاه‌های عکس برای معرفی رویدادهای مختلف، برگزاری کلاس‌های طراحی و نیز انتشار کتاب عکس با عنوان”غم بم” از جمله فعالیت های فرهنگی او به شمار می آید. آثار این شهید بزرگوار در جشنواره‌های مختلف و در مجله عکس خبری به چاپ رسیده است.

از جمله یادگارهای شهید میرافضلی، عکس‌هایی است که او به سبب وظیفه خطیرش در واحد عکس ایرنا از همکاران در سال‌های متمادی تهیه کرد که به یادگار باقی مانده است.

شهید سید مهدی میرافضلی به سبب هوش و ذکاوت خدادادی، روحیه قوی و ابتکار عملی بالایی که داشت همواره به دنبال شکار لحظه ها بود و به همین سبب دوربین خود را تا آخرین لحظات حیات بر دوش داشت و لحظه‌ای از خود دور نکرد. همکاران ایرنا همواره آثار اجتماعی با خمیرمایه انسانی را در عکس های متعدد میرافضلی به وضوح شاهد بودند.

شهید میرافضلی برای پوشش خبری رزمایش نیروی دریایی ارتش در منطقه چابهار و دریای عمان عازم این منطقه بود که بر اثر سانحه سقوط هواپیمای C-۱۳۰ حامل خبرنگاران در تهران به فیض شهادت نائل آمد.
از این شهید بزرگوار دختری به نام زینب السادات و پسری به نام سید علی به یادگار مانده است.

۰ نفر