۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 1601
کد خبر: 85459159
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ میزبان چه کسانی بود؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۴:۲۹
کد خبر: 85459159
ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ میزبان چه کسانی بود؟

مدیران ، خبرنگاران ایرنا در سازمان مرکزی و مراکز و دفاتر استانی در راستای وظیفه تمام تلاش خود را می کنند تا پل ارتباطی سازنده ای بین مردم و مسئولان باشند و با دعوت از صاحب نظران و مسئولان دغدغه های مردم را با نگاهی کارشناسانه واکاوی کنند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، اردیبهشت ماه امسال از مباحث مورد توجه ایرنا  برگزاری دور دوم انتخابات بود براین اساس محور فعالیت های رسانه ای ایرنا علاوه بر مباحث روز جامعه، انتخابات و دعوت از کاندیداها و فعالان سیاسی بود به همین منظور بنری در صفحه اول تارنمای ایرنا با عنوان دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای انعکاس تولیدات ایرنا راه اندازی شد.

گفتنی است، سال گذشته مشروحی از میزگردهای انتخاباتی دوره اول دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در تارنمای روابط عمومی با عنوان "بازار داغ میزگردهای انتخاباتی در ایرنا" منتشر شد.  

آنچه در ذیل می آید مشروحی از میزگردهای انتخاباتی و ماحصل بازدید و گفت وگو با میهمانان ایرنا در سازمان مرکزی و مراکز و دفاتر استانی در ۲ ماه اول سال ۱۴۰۳ است: 

میزگردهای انتخاباتی 

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

«مجتبی رحماندوست» و «پیمان فلسفی» از نامزدهای فهرست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب اسلامی (امناء) از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس میهمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بودند. مشروح این میزگرد که با عنوان اختیارات نمایندگان را به رئیس مجلس واگذار کردند در تارنمای ایرنا منتشر شده به محدودیت اختیارات نمایندگان می پردازد.

«ابوالقاسم جراره» نیز از دیگر اعضای فهرست ائتلاف امناء در میزگرد ایرنا به تشریح کارکرد مرکز پژوهش های مجلس و هیات نظارت بر رفتار نمایندگان پرداخت.  «محمد سراج»، «صالح اسکندری» و «مرتضی محمودی» نیز از دیگر اعضای فهرست امناء در میزگرد دیگری بر لزوم تحول مرکز پژوهش های مجلس تاکید کردند.

«علی تهرانی مقدم» نامزد جبهه صبح ایران در دور دوم انتخابات نیز ضمن پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران، بر نظارت‌ در مجلس و مطالبه از دولت به دور از روحیه کاسب‌کارانه اشاره کرد.

در سلسه میزگردهای انتخاباتی ایرنا، «بیژن نوباوه وطن» از دیگر اعضای لیست ائتلاف مردمی نیروهای انقلاب (امناء) نیز حضور یافت و اعمال نفودهای فردی و سیاسی برخی کارمندان مرکز پژوهش‌ها را از ضعف های مجلس برشمرد.

«محمدحسین صبوری» و «محمد اسکندری» از دبیران سابق جنبش عدالتخواه دانشجویی، «مهیار رحیمی»  مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی و  «علیرضا صفری» مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز در میزگرد ایرنا حضور یافتند و نسبت به خطر گعده‌های انتخاباتی تشکل های خلق‌الساعه و احزاب کاغذی هشدار دادند.

در میزگرد دیگری «زهره طبیب‌زاده نوری» عضو فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب و «ریحانه اخلاقی» عضو فهرست ائتلاف امناء نسبت به فضای مردانه مجلس شورای اسلامی انتقاد کردند.

«سعید آجورلو» نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نیز خواهان افزایش اختیارات نمایندگان شد.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

مراکز و دفاتر استانی ایرنا نیز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حضور فعالی داشتند و با دعوت از نامزدهای راه یافته به این مرحله و کارشناسان به تبیین انتخابات و انتظارات مردم پرداختند که تمام تولیدات استانی ایرنا در اینجا قابل مشاهده است. در ذیل این گزارش مشروحی از میزگردهای انتخاباتی در نمایندگی های ایرنا می آید: 

«سعید رفیعی» نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه خدابنده با حضور در نمایندگی ایرنا در استان زنجان بر نظارت صحیح نمایندگان بر عملکرد مسوولان با ابزارهای تعریف شده تاکید کرد. «محمد اسماعیلی» نیز از دیگر نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم از حوزه انتخابیه زنجان و طارم نیز دخالت نمایندگان در عزل و نصب‌ها را فراتر از قانون و اختیارات آنها دانست.

همچنین این نمایندگی به بررسی نقش رسانه ها در تحقق مشارکت حداکثری با حضور «قنبر رسولی» مدیر خبرگزاری فارس، «رقیه فرنیا» مدیر خبرگزاری ایسنا، «رحیم مقدمی» مدیر خبرگزاری مهر و «مهران حبیبی» سردبیر گروه رسانه ای آوای میهن(میهن نیوز) پرداخت. این فعالان رسانه ای بر ضرورت التزام اصول حرفه ای در اطلاع رسانی انتخاباتی تاکید کردند.

«سیدحسن هاشمی» دیگر نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف با حضور در نمایندگی ایرنا در خراسان جنوبی مجلسی را موفق دانست که نماینده محور باشد. در میزگرد دیگری «علی مولوی حقیقی» نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از همین حوزه انتخابیه به اهتمام برای تشکیل فراکسیون نمایندگان جنوب شرق کشور تاکید کرد.

«مهدی اسماعیلی» نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه میانه با حضور در نمایندگی ایرنا در تبریز،  استفاده مجلس از ظرفیت استیضاح را یکی از عناصر بسیار مهم و تاثیرگذار در رفع مشکلات مربوط به دولت برشمرد. همچنین «محمد حسین فرهنگی» از دیگر نامزدهای این دوره از انتخابات مجلس از حوزه تبریز، اسکو و آذرشهر،  رئیس محور کردن مجلس را خلاف قانون اساسی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین «سیدمحمدرضا میرتاج الدینی»  از همین حوزه انتخابیه به موضوع لایحه محوری مجلس پرداخته و  «علی جعفری آذر» و «رضا صدیقی» هم بهره گیری از عنصر استیضاح را از مهمترین ابزارهای نمایندگان مجلس عنوان کردند.

«علیرضا نوین» نیز استیضاح وزیران دولت را مبنای درست و قانونی  ندانست و «جواد عبادی» هم از همین حوزه انتخاباتی محور اصلی ایجاد تحول در مجلس را بکارگیری افراد متخصص در کمیسیون‌ها عنوان کرد.

بازدیدها

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

حجت الاسلام «حسن درویشیان» رئیس دفتر بازرسی ویژه رئیس‌جمهور و نماینده ویژه رئیس‌جمهور برای هماهنگی، پیگیری و اجرای نقشه ملی پیشگیری و مقابله با فساد در دستگاه‌های اجرایی در جریان بازدید از بخش‌های مختلف خبرگزاری با سردبیران، دبیران و خبرنگاران حوزه های مختلف به گفت و گو نشست و در جریان روند فعالیت های خبرگزاری رسمی کشور قرار گرفت.

در آستانه ولادت امام رضا (ع) خادمان کاروان زیرسایه خورشید به همراه پرچم متبرک گنبد حرم امام رضا(ع)) در خبرگزاری جمهوری اسلامی حضور یافته و همکاران بخش های مختلف خبری و غیر خبری این پرچم را زیارت کردند.

ایرنای استان البرز نیز میزبان کاروان زیر سایه خورشید بود و فضای ایرنا البرز با حضور کاروان خادمان زیرسایه خورشید و پرچم متبرک امام رضا(ع) عطرآگین شد.

«وحید شمسایی»  سرمربی تیم ملی فوتسال ایران از دیگر میهمانان خبرگزاری جمهوری اسلامی بود و  به سئوالات خبرنگاران ورزشی پاسخ گفت؛ مشروح این دیدار و گفت و گو را اینجا بخوانید.

«پاول کروسانوف»، «سرگئی ناسوف»، «یوگینی کرمچوکوف» سه نویسنده و شاعر روس در کنار «آلینا شربانووا» نماینده اتحادیه کتاب روسیه در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی، فرهنگ ایرانی و روسی را مکمل هم دانسته و برای آشنایی با فرهنگ و ادبیات معاصر ایران ابراز علاقه‌ کردند.

"ایرنا در اطلاع رسانی پیشتاز است"، این جمله ای است که «سیدعباس جوهری» معاون استاندار و رییس ستاد انتخابات استان تهران در بازدید از ایرنا عنوان کرد. وی همچنین از عملکرد خبرگزاری جمهوری در پوشش اخبار انتخابات و معرفی برنامه نامزدهای انتخاباتی ابراز رضایت کرد.  

 هر ساله در یکی از افطارهای ماه مبارک رمضان، نمایندگان جنبش دانشجویان در محضر رهبر انقلاب به سخنرانی و بیان دیدگاه خود می پردازند؛ در میز گفتگوی حرف نو خبرگزاری جمهوری اسلامی به حواشی و متن سخنرانی نمایندگان دفتر تحکیم وحدت، بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان پرداخته شد.

"خودنویس؛ سامانه‌ای برای شفافیت هرچه بیشتر معاملات مسکن" عنوان میزگردی است که با حضور  «مهدی ساسانی» مشاور معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی و مدیر سامانه خودنویس، «داود بیگی‌نژاد» نائب‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران و «فرشید ایلاتی» کارشناس بخش مسکن، برگزار و جنبه‌های مختلف این سامانه، نقاط ضعف و نقاط قوت آن بررسی شد.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

نمایندگی های ایرنا نیز همواره برای بیان مشکلات و دغدغه های مردم میزبان کارشناسان و مسئولان استانی هستند که در این گزارش به مشروحی از این بازدیدها اشاره می شود.  

«الهام متین» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با حضور در نمایندگی ایرنا گلستان با اعلام یک خبر خوش به خبرنگاران، از رتبه بندی خبرنگاران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: گلستان اولین استانی است که اقدام به اجرای این طرح می‌کند و در راستای آن، خبرنگاران به طور فصلی رتبه‌بندی می‌شوند.

این نمایندگی همچنین میزبان «جمال اسدی» سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان بود، وی از احداث هزار و ۲۸۰ واحد مسکونی ویژه ایثارگران در گرگان خبر داد و قانون‌ جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر را مصوب مجلس شورای اسلامی و لازم‌الاجرا دانست.

سرهنگ «علی‌اکبر رجبی» رییس بسیج کارگران و کارخانجات سپاه نینوای گلستان از دیگر مهمانان ایرنا از برپایی میز خدمت در هفته کار و کارگر با هدف بررسی مشکلات کارگران با حضور مدیران مرتبط خبر داد.

در ادامه بازدید از مراکز و دفاتر استانی  ایرنا؛ حجت الاسلام «وحید احمدی»  منتخب مجلس شورای اسلامی شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین و فرماندار و بخشدار مرکزی کنگاور از دفتر تازه تاسیس ایرنا شرق استان کرمانشاه  که بهمن ماه سال گذشته آغاز به کار کرد، بازدید و از نزدیک در جریان چگونگی تهیه، پردازش و انتشار تولیدات خبری و تصویری خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گرفت.  

سرهنگ «جلال پشوتن» معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه از دیگر مهمانان نمایندگی ایرنا در کرمانشاه  در جریان دیدار و گفت و گو با خبرنگاران این مرکز، ایرنا را رسانه رسمی مهم و اثرگذار دانست که طی سال های اخیر همکاری و تعامل بسیار خوبی با پلیس داشته است.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

 ایرنا تبریز نیز در طی ۲ ماه گذشته میزبان مهمانان بسیاری در حوزه های مختلف ورزشی، اقتصادی و اجتماعی بود. «هادی رضایی» سرمربی تیم والیبال نشسته با حضور در این نمایندگی به روند برپایی اردوهای آماده سازی و میزان آمادگی بازیکنان تیم پرداخت. «باربد صداقت» قهرمان سابق کاراته جهان و آسیا در رده های جوانان و بزرگسالان نیز به انتظارات از نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مجلس آینده دغدغه های معیشتی و مسایل اقتصادی کشور را هدف اصلی خود قرار دهد.

نمایندگی تبریز همچنین با دعوت از «واقف بهروزی» مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌شرقی به بررسی وضعیت سرمایه گذاری خارجی و میزان مجوزهای سرمایه گذاری در این استان پرداخت و میزان سرمایه گذاری خارجی در استان را در سال گذشته بیش از ۴۷ میلیون دلار عنوان کرد.

مراحل رای‌گیری الکترونیکی نیز با حضور «فرهاد شیدایی» مدیر فناوری اطلاعات، امنیت فضای مجازی و شبکه دولت استانداری آذربایجان شرقی و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان در نمایندگی ایرنا شبیه‌سازی شد.

«اکبر فتحی» رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از دیگر مهمانان نمایندگی تبریز، تکمیل طرح های نیمه تمام بخش کشاورزی را مورد توجه قرار داد و  «شهنام اشتری» مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی نیز به اهمیت زدودن محیط زیست از زباله های پلاستیکی اشاره کرد.

«محمد حسین امیرپور» معاون بیمه و خدمات سلامت اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی از دیگر مهمانان این نمایندگی از عقد قرارداد این بیمه با سه هزار و ۳۵۰ پزشک و موسسه درمانی در استان خبر داد.

از آن جایی که مسابقات قهرمانی آسیایی کاراته نوجوانان، امسال ۲ تا چهارم شهریور در «مانیل» پایتخت فیلیپین برگزار می شود، «میثم یاراحمدی» مربی تیم ملی کاراته نوجوانان ایران با حضور در نمایندگی ایرنا در ارومیه به تشریح فعالیت و برنامه های نخستین مرحله اردوی تیم ملی که در تبریز برگزار می شود، پرداخت. مشروح این گفت و گو را اینجا بخوانید.

انتشار خبر اختصاص واحدهای مسکونی شهر جدید سند به زوج های جوان با حضور «فرهاد سعیدی» مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نمایندگی ایرنا در تبریز، به صورت گسترده رسانه ای شد. "تشکیل ۳۱ کارگروه تخصصی نخبگان آذربایجان شرقی عنوان تیتری است که بعد از حضور  «یوسف زندی» رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان شرقی در نمایندگی ایرنا، روی خروجی قرار گرفت و به تشریح فعالیت های یکساله این بنیاد و برنامه های پیش روی آن پرداخت.

«رجب نورانی» سرمربی تیم ملی هاکی سالنی ایران نیز از دیگر مهمانان این نمایندگی، دفاع از عنوان قهرمانی و کسب دهمین قهرمانی آسیا در قزاقستان و ارتقا جایگاه تیمی در بازی های جهانی ۲۰۲۵ کرواسی را هدف اصلی تیم ملی عنوان کرد.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

راهکارهای کنترل اختلال اوتیسم در نمایندگی ایرنا سمنان با حضور مسئولان و کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و هریک از کارشناسان به خانواده های دارای فرزند اوتیسم، توصیه‌هایی تخصصی ارائه کردند. پرونده خبری با عنوان "پگاه توسعه با دومین سفر آیت الله رئیسی به دارالمرحمه سمنان"  در آستانه سفر رئیس جمهور به این استان با حضور مسئولان استانی در نمایندگی ایرنا رونمایی شد.

همچنین «محمدرضا باقری» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان نیز از خبرنگاران این خبرگزاری خواست برای تحقق شعار سال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" تعامل سازنده ای با شرکت شهرک های صنعتی داشته باشند.

این نمایندگی همچنین همزمان با هفته روابط عمومی و ارتباطات میزبان اعضای هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی و «عبدالرحیم تحصیلی» مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان سمنان بود.

«سیدیاسر حسن پور» مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان نیز در دیدار و گفت و گو با خبرنگاران این نمایندگی؛ تقویت ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی با رسانه‌ها را در احقاق حق، عدالت‌گستری و پیگیری مطالبات موثر و کمک‌کننده دانست.

نمایندگی ایرنا در قزوین نیز مسائل مهم استانی را مد نظر قرار داده و با دعوت از مسئولان این مسائل را به چالش کشید. «منصور ستوده»  مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با حضور در این نمایندگی به چگونگی تامین منابع آب کشاورزان استان پرداخت؛ اینکه ۹۰ میلیون متر مکعب آب برای بخش کشاورزی این استان از سد طالقان تامین شده است.  

همچنین این نمایندگی با دعوت از «مرضیه بختیاری» پژوهشگر حوزه کارآفرینی و دانش آموخته مدیریت اجرایی با گرایش استراتژیک به تبیین شعار سال از سه منظر مردم، دولت و اخلالگران پرداخت.   «سعید نادری»  مدیرکل گمرک قزوین از دیگر مهمانان این نمایندگی از صادرات این استان گفت، اینکه گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر صادر کرده است.

«لیلا غریب» مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین نیز بر ضرورت توجه دهیاران و بخشداران به گردشگری روستایی تاکید کرد و از آن ها خواست برای توسعه اقتصادی این مساله را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.  پلمب ۴۳۳ واحد صنفی متخلف در استان قزوین خبری بود که «علیرضا حسن پور» مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین با حضور در نمایندگی ایرنا مطرح کرد.

«سیدمحمود موسوی صانع» مدیرکل اداره کل امور مالیاتی قزوین از دیگر مهمانان استان قزوین به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی پرداخت مالیات پرداخت.

همچنین این نمایندگی با دعوت از «فرشاد پیله چی» رییس جهاد دانشگاهی قزوین به اهمیت رسانه ها در پیگیری دغدغه های مردمی پرداخت و پیله چی به ضرورت ایجاد یک اتاق فکر تخصصی در حوزه رسانه تاکید کرد.

نمایندگی ایرنا در استان همدان نیز از «چنگیز اصلانی» دبیر اجرایی خانه کارگر همدان را دعوت کرد تا از مسائل و مشکلات و راه حل های سازنده در جهت حل مشکلات کارگران بگوید. وی از دولت خواست ارتقای سطح معیشت و رفاه کارگران  را مورد توجه قرار دهد. در میزگرد دیگری «معصومه ابراهیمی هژیر»  مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان فعالیت این کانون را تشریح شد

این نمایندگی همچنین میزبان «مهدی غلامی جلال» رییس کانون وکلای دادگستری همدان بود. وی تاکید کرد: کانون وکلا نباید وارد بازی های سیاسی و جریانی شود چرا که در غیر این صورت کانون از بی طرفی که هویت اصلی آن است، خارج می شود.  

«امیر مومنی» رییس دانشگاه صنعتی همدان به همراه معاونانش در این نمایندگی حضور یافته و به فعالیت مرکز رشد این دانشگاه اشاره کرد و اینکه طی یک سال گذشته تاکنون هشت واحد فناور و ۲ شرکت دانش‌بنیان در این مرکز مستقر و فعال شده اند.

نمایندگی همدان همچنین میزبان «فاطمه ستاری نوید» مدیرکل بانوان و خانواده استانداری همدان بود. وی از کند شدن سرعت کاهش جمعیت در این استان خبر داد و عامل آن را اجرایی شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و اقدامات حمایتی دولت سیزدهم عنوان کرد.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

نمایندگی ایرنا در اردبیل نیز به موضوعات مختلف اعم از کشتی، تصادفات جاده ای و فرهنگ سازی اقامه نماز پرداخت به این منظور وضعیت کشتی استان اردبیل  را در میزگردی با حضور «احد پازاج» چهره شناخته شده کشتی فرنگی کشورمان و «قدرت حاج نوری» رئیس هیات کشتی استان و همچنین نقش هوشمندانه رسانه ها در اطلاع رسانی مثبت در زمینه تبلیغی نماز را با حضور  «الله‌شکر عبدی»  رئیس ستاد اقامه نماز استان مورد بررسی قرار داد.

کاهش ۳۸ درصدی تصادفات جاده ای خبری بود که سردار «جواد تقوی» فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز با حضور در این نمایندگی اعلام کرد. «پروانه رضاقلیزاده» مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از دیگر مهمانان این نمایندگی به برگزاری جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب اشاره کرد.

نمایندگی ایرنا در شهرکرد نیز در در میزگردی خواندنی با عنوان "چه پیش آمد که سرزمین آب‌ها گرفتار خشکسالی شد" به  بررسی تغییر اقلیم و راهکارهای مقابله با خشکسالی با تاکید بر آبخیزداری با حضور «سید نعیم امامی» رییس بخش تحقیقات حفاظت خاک و آبخیزداری مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری، «سید هاشم فاطمی» کارشناس آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری، «روح‌الله کریمیان» معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری و «یوسف صادقی» عضو شورای اسلامی شهر شهرکرد پرداخت.

نمایندگی ایرنا در این استان در میزگرد دیگری با حضور « داریوش رضایی» مدیرکل دفتر فنی استانداری و نماینده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، «سیدمحمد رضوی» کارشناسان قضایی و قاضی دادگستری، «محسن کریمی» معاون محیط زییست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، «یوسف صادقی» عضو شورای شهر شهرکرد و «مهری امینی» کارشناس ارشد محیط زیست و رییس شورای اسلامی شهر فارسان به مدیریت پسماند پرداخت.  اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء با اجرای نرم‌افزار "زی‌پاس"، عدم دفن پسماندها به صورت اصولی و بهداشتی و عدم فرهنگ سازی در این زمینه از مهم ترین مباحث مطرح شده در این میزگرد بود.  

وضعیت ورزش‌های همگانی در کشور نیز با حضور «علیرضا کلانتری» مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، «علی خلیلی» رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی، «امیر یگانه» مسوول کمیته ورزش روزانه، «امیر جعفری» رییس هیات ورزش‌ همگانی استان کرمان و «مرتضی محمدیان» رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری در این نمایندگی بررسی شد.

 چگونگی مردمی‌شدن ورزش در دولت سیزدهم عنوان میزگردی بود که با حضور «علیرضا کلانتری» مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، «علی خلیلی» رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی، «امیر یگانه» مسوول کمیته ورزش روزانه، «امیر جعفری» رییس هیات ورزش‌ همگانی استان کرمان، «مرتضی محمدیان» رییس هیات ورزش‌های همگانی چهارمحال و بختیاری در این نمایندگی بررسی شد.

همچنین نمایندگی ایرنا در ایلام میزبان «مهدی صالحی» مدیر حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام بود.  رشد سه برابری کمک‌های حساب ۱۰۰ امام(ره) ایلام و کمک به تعمیر خانه های نیازمندان با اعتباری معادل ۳۱۰ میلیارد ریال به ۴۰۷ خانوار از مهم ترین مباحث مطرح شده در این دیدار بود. «حبیب‌الله محبی» مدیرکل بنیاد مسکن استان ایلام نیز  از ساخت ۲۰ واحد مسکونی در ایلام از محل اعتبارات حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) طی ۲ سال گذشته خبر داد.

هرمزگان از دیگر نمایندگی های  ایرنا میزبان «محمد کریمی» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان بود، وی از برآورد خسارت بیش از ۸۵۰ میلیارد ریالی تاسیسات برق استان در بارندگی های اخیر خبر داد.

«محمدرضا ملکی» مدیر صنعت، معدن و تجارت تربت حیدریه ضمن بازدید از نمایندگی ایرنا در این دفتر از صدور ۹۶ جواز تاسیس طی سال گذشته برای واحدهای صنعتی و تولیدی خبر داد که از این تعداد، ۶۰ جواز مربوط به تربت حیدریه است.

نمایندگی ایرنا در دزفول نیز میزبان حجت الاسلام «مهدی زارع»  مسوول ستاد نکوداشت علما و مفاخر این شهرستان بود که وی از برگزاری آیین نکوداشت دکتر سنگری از مفاخر دزفول با حضور وزیر آموزش و پرورش در روز پنجشنبه- ۱۳ اردیبهشت ماه- خبر داد.

«یاور عسکری»  مدیر شعب بانک مسکن خوزستان ضمن بازدید از ایرنا؛  این استان را حائز رتبه دوم کشور بعد از تهران در پرداخت تسهیلات اعلام کرد.

«امیر طرفیانی» مدیر کل روابط عمومی استانداری خوزستان نیز با حضور در نمانیدگی ایرنا ضمن گرامیداشت۲۷ اردیبهشت ماه، روز جهانی "روابط عمومی و ارتباطات"؛ روابط عمومی‌ها را ستون اصلی جهاد تبیین در کشور دانست که برای روشنگری و تبیین مجاهدت می‌کنند.

«سیدیحیی میرزایی» رییس پارک علم و فناوری خوزستان از دیگر مهمانان ایرنا، معیار موفقیت پارک‌ها را شناخت خانواده‌ها از پارک ها به عنوان عنصر موثر و اثر گذار در زندگی دانست.

«محمدرضا بهرامی» مدیرعامل هلال‌احمر قم نیز با حضور در نمایندگی ایرنا در قم از بهره مند شدن ۳۸ هزار نفر حادثه دیده طی حوادث سال گذشته خبر داد.

تلاشمان این است مشکلات ورزشکاران پاورلیفتینگ گیلان را رفع کنیم؛ این را «سیاوش مجلسی»  سرپرست پاورلیفتینگ هیات بدنسازی و پرورش اندام گیلان با حضور در نمایندگی ایرنا در این استان مطرح کرد.

«ولی جهانی»  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان نیز با حضور در ایرنا از میزبانی استان برای ۲ جام سه هزار ساله طلا بمناسبت روز جهانی موزه و پاسداشت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

ایرنا در ۲ ماه ابتدای سال 1403 میزبان چه کسانی بود؟

راهکارهای ترویج فرهنگ انس با قرآن در میزگرد دیگری که به همت دفتر ایرنا اراک برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

«علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز با حضور در نمایندگی ایرنا در این استان ضمن قدردانی از ایرنا به دلیل انتشار اخبار حوزه ایثار و شهادت، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را نیازمند همراهی رسانه‌ها دانست.

نمایندگی ایرنا در خراسان رضوی نیز میزبان «سیدجواد موسوی» مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بود. وی از طراحی ۱۳۰ عنوان برنامه ویژه بزرگداشت هفته میراث فرهنگی در استان خبر داد.

«محسن مشتاقی» مدیرکل استاندارد بوشهر از مهمانان خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز استان بوشهر به کاهش زمان خدمات ارائه شده برای تایید استاندارد کالاها در استان اشاره کرد و علت آن را افزایش میزان استقبال صاحبان کالا به بنادر دانست.