شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85482845
شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

بوی حرم می آید، بوی آشنا، بوی مهربانی، بوی حرم امام رضا(ع) ، حتی پرچم سبزش بوی بهشت می دهد و چه سعادتی بالاتر از این که مدیران ، خبرنگاران و کارکنان ایرنا میزبان پرچم سبز رحمت و مهربانی امام هشتم شیعیان باشند که بر گنبد طلایی اش خودنمایی می کند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، از کودکی گفته بودند که ضامن آهو است، همیشه می آید و وساطت می کند حتی برای آن هایی که پرونده شان پر شده و جایی برای بخشش و گذشت ندارند، اینکه اگر دلت گرفت، اگر تنها شدی اگر تمام درهای عالم بر روی تو بسته شد، بدان امام مهربانی است به نام امام رضا(ع) که بارگاهش در همین کشور است و می توانی به او متوسل شوی. 

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

همه کودکان ایرانی با چنین ترتبیتی از نسل شیعه می دانند که هیچ وقت و هیچ کجا بی پناه نیستند چون ضامن آهو دارند، چنین عشقی تا بزرگسالی و کهنسالی همراه ما است و این چنین است که عاشقان حضرت از هر کیش و مذهبی به او ارادت دارند حتی به پرچم سبزش.

و امروز ایرنا میزبان همان پرچم سبز است و حال و هوای دیگری دارد چرا که میزبان مهربان ترین امام شیعیان است، میهمانی که با ورودش چشمانمان را بارانی کرد و قلب هایمان را شست و شو داد، آمدنش آرامش بود و رفتنش غصه و تنهایی.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرناورود کاروان زیر سایه خورشید که حامل پرچم مطهر امام رضا (ع) بود حال و هوای دیگری به ایرنا بخشید، این بار امام رئوف به دیدارمان آمده، چه دیدار وصف ناپذیری، اینکه آقایی به دیدارت می آید که تا دیروز مشتاق رفتن به حرمش بودی، پیش خود می گویی آقا من باید می آمدم به پابوست و به یکباره بغض نهفته در گلویت می شکند و اشکت سرریز می شود و یادت می رود چه خواسته ای داشته ای...

خادمان بارگاهش، حال و هوای حرم را با خود آورده اند، خادمانی که در وصف مهربانی هایش هرچه بگویند کم است، آنها گنجینه ای از کرامت و مهربانی امام هشتم را در سینه دارند، اینکه کرامت حضرت تنها به زیارتش منتهی نمی شود کرامت او فرسنگ ها دورتر از بارگاهش نصیب عاشقان و اهل دل شده است.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

«عبدالله آبی‌پور» از خادمیاران حرم رضوی، زیارت پرچم امام رضا(ع) را کمتر از زیارت خود حضرت نمی داند، می گوید تصور کنید در مقابل بارگاه ملکوتی آقا ایستاده اید و با او درد دل می کنید.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

وی از حال و هوای دهه کرامت ( از ۲۱ تا  ۳۱ اردیبهشت ماه) می گوید اینکه در این هفته این پرچم کجاها رفته و چه کراماتی داشته است، از اشک دانش آموزانی می گوید که با دیدن پرچم امام رضا بی قرار شدند، از دانش آموز دبستانی که با در دست داشتن دست کوچک دوستش به دنبال ما آمد و گفت؛ این دوستم ضریح امام رضا (ع) را زیارت نکرده، آری این کودک همان تربیت شده نسل شیعه است که پرچم امام را همچون ضریح امام رضا می داند.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

«آبی پور» از از اشک های بی امان دانش آموزان معلولی گفت که با امام رضا دردردلها کردند. از مادر شهیدی گفت که امام رضا در مراسم روضه خوانیش به دیدارش آمد.

"روز ولادت حضرت معصومه (س) یا همان روز دختر به گلزار شهدا و مزار شهیده «فائزه رحیمی» رفته بودیم، روبه روی قطعه ۵۰ که برای مدافعان حرم است، صدای روضه خوانی طنین انداز بود متوجه شدیم مراسم روضه خوانی یک مادر شهید است. پرچم حضرت را برسرمزار این مادر بردیم. حال و هوای مزار دگرگون شد، عروس خانواده که بسیار گریه می کرد از ما پرسید چه کسی شما را دعوت کرده است به او گفتیم، امام رضا، با شنیدن این جمله بسیار گریه کرد از او علت را جویا شدیم که در جواب گفت، مادر شهید علی‌ نژادخیر یک سال در بستر بیماری بود و آرزوی زیارت امام رضا را داشت ولی به خاطر بیماری نمی توانست به مشهد برود اما حالا به آرزویش رسید."

خادمان امام رضا (ع)می گویند از کرامت حضرت کسی بی نصیب نمی ماند، کرامت او بی حد و مرز است و در هفته کرامت عطر و بوی امام رضا در مدارس، دانشگاه ها، مراکز خدماتی و درمانی، امدادی حتی کمپ های ترک اعتیاد طنین انداز می شود چون او امام مهربانی ها است و چتر مهربانیش در همه جا و بر سر هر آن کسی که تصورش را نمی کند، برافراشته می شود و آن جاست که در قلب ها نفوذ کرده و از مرزهای آبی و خاکی، نژاد و مذهب عبور می کند.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

حال نوبت آن رسیده که ایرنایی ها از عطر و بوی پرچم امام رضا(ع) بی نصیب نمانند؛ خادمان طبقه به طبقه آمدند و دل‌ها را با خود به حرم بردند، صدای آمدم ای شاه پناهم بده / خط امانی زِگناهم بده / ای حرمت ملجا درماندگان/ دور مران از درو راهم بده/ در طبقات طنین انداز شد گویا خود را در حرم مطهرش می دیدی و از مقابل با او صحبت می کردی.

عاشقانش با دیدن پرچم سبزش ادای احترام کرده و بر پهنای صورت اشک ریخته و بر آن بوسه زدند، چه لحظات پاک و به یادماندنی در خاطرات ایرنایی ها ثبت شد، بوی دود اسفند و عطر حرم در طبقات طنین انداز شد.

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

گویا همه به یاد کبوتران حرمش می افتادند و این شعر در ذهنشان تداعی شد، قربون کبوترای حرمت/ قربون این همه لطف و کرمت/ از روزی که با تو آشنا شدم/ ورد مرحمت خدا شدم/ گفته ای هر کی بیاد به پا بوسم/ تو گرفتاری بدادش میرسم/ منم امروز به زیارت اومدم/به امیدی در خونه ات اومدم/ گفته ایی هر کی بیاد به دیدنم/ من میام سه جا بهش سر میزنم/ توی قبرم رضا جون منتظرم/ که بزاری کف پاتو رو سرم/ از گناه بال و پرم سوخته شده/ چشم من به حرمت دوخته شده..

شمیم عطر امام مهربانی ها در ایرنا

حضور در کنار یادمان شهدای ایرنا و خداحافظی با امام رئوف و بدرقه خادمان حسن ختام این مراسم بود و همه از خادمان التماس دعا دارند اینکه سلامشان را به امامشان برسانند، هرکس حاجت و خواسته اش را می گوید همه التماس دعا دارند برای شفای بیماران و عاقبت بخیری و در انتها اشک ها و بدرقه پرچم سبز تا در جای دیگری دل ها را آرام کند.

علاوه بر این گزارش که به قلم آرزو نیکنام  کارشناس رسانه روابط عمومی نگاشته شده است خبرنگار گروه فرهنگی نیز از حضور خادمان امام رضا(ع) در ایرنا گزارشی با تیتر زیارت امام رئوف با پرچم سبز منتشر کرده که با قلمی متفاوت بیان شده است و همکاران اداره کل چند رسانه ای هم در قالب  فیلمی حس و حال کارکنان ایرنا را به تصویر کشیده اند.