مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) با اشاره به تحولات بین‌المللی گفت:‌ در مقطع کنونی، رسالت رسانه‌ها حرکت در مسیر خواست ملت‌ها در راستای تحقق جهان چندقطبی است.

 علی نادری در حاشیه مجمع بین‌المللی سن پترزبورگ در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک افزود: دنیا به سوی جهان چند قطبی در حال حرکت است. کشورها به تدریج در حال فاصله‌گرفتن از نظم کنونی و یکجانبه گرایی در جهان هستند و افق روشنی در این زمینه پیش‌بینی می‌شود.
 

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

ارزیابی نشست پوتین و مدیران رسانه‌های جهان

مدیرعامل ایرنا که بنا به دعوت رسمی مشاور رئیس‌جمهوری روسیه به سن‌پترزبورگ سفر کرده بود،‌ در بیان ارزیابی خود از نشست خود و دیگر رؤسای خبرگزاری‌های جهان با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز اظهار داشت: آقای پوتین درنشست با رؤسای خبرگزاری‌های جهان سعی کرد با اتکا به باورهای خود، نگاه واقع بینانه‌ای درباره مسائل ارائه کند.
 

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

نادری افزود: رئیس‌جمهوری روسیه در این نشست تلاش کرد درباره موضوع جنگ اوکراین و مناسبات روسیه با آمریکا، با ترامپ و یا بایدن و اروپا و مسائل دیگر جهانی ،خیلی صریح و واقع‌بینانه دیدگاه‌های خود را مطرح کرد.
وی خاطرنشان کرد: این نشست می‌تواند در فضای کنونی بین المللی خیلی موثر و تعیین کننده باشد و از این منظر حائز اهمیت بود.
 

مدیرعامل ایرنا: رسانه‌ها در مسیر بنای جهان چندقطبی گام بردارند

هجمه غرب، مصداق تروریسم رسانه‌ای است

مدیرعامل ایرنا در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت:‌ هجمه غرب در عرصه رسانه‌ای به کشورها از جمله ایران و روسیه مصداق تروریسم رسانه‌ای است.
نادری گفت: ‌ ایران و روسیه در مقطع کنونی با هجمه رسانه‌ای غرب روبرو هستند و ما نیز همچون روسیه، قربانی تروریسم رسانه‌ای هستیم.
مدیرعامل ایرنا، مأموریت رسانه‌های کشورهای مستقل در شرایط هجمه رسانه‌ای غرب، هم افزایی و تقویت صدای مردم کشورهای خود در عرصه بین‌المللی دانست و گفت:‌ هم‌اینک ارتباطات رسانه ای ایران و روسیه در سطح قابل قبولی قرار دارد.
نادری همچنین گفت:‌ ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی ایران ارتباط خیلی نزدیکی با رسانه‌های روس از جمله خبرگزاری‌های تاس و اسپوتنیک دارد.

 «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه، شامگاه چهارشنبه ( ۱۶ خرداد ۱۴۰۳) در حاشیه مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ با برخی رؤسای خبرگزاری‌های جهان دیدار و با آنها درباره مسائل روز منطقه و جهان گفت‌وگو کرد.
علی نادری مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و دیگر مدیران رسانه‌های حاضر در این نشست نیز به طرح مباحث و پرسش‌های مورد نظر خود پرداختند.
بیست و هفتمین مجمع بین‌المللی اقتصادی سن‌پترزبورگ که شانزدهم خردادماه ۱۴۰۳ آغاز به کار کرده است، تا نوزدهم ماه جاری برپاست و این شهر روسیه در این مدت میزبان مقامات و صاحب‌نظران مختلف از کشورهای مختلف جهان است.
در حاشیه این اجلاس ، نمایشگاهی از دستاوردهای صنعتی ، کشاورزی، حمل و نقل، بانک و بیمه ، نوآوری‌های پزشکی و محصولات دانش‌بنیان برپا شده است.
بنا بر اعلام مشاور رئیس جمهوری روسیه و دبیر اجرایی کمیته سازماندهی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ، موضوع اصلی این مجمع امسال "تشکیل نقاط رشد جدید، اساس یک جهان چندقطبی" است.
آنتون کوبیاکوف در این باره گفت: ثبات و عدالت در جهان چند قطبی تنها در صورتی امکان پذیر است که مراکز قدرت جدیدی ظهور کنند که بتوانند دیدگاه های خود را در مورد مشکلات جهانی ارائه دهند و در شکل گیری نظم نوین جهانی مشارکت کنند.
برنامه تجاری مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل چهار محور موضوعی است: "گذار به مدل چند قطبی اقتصاد جهانی"، "اقتصاد روسیه: اهداف و اهداف چرخه جدید"، "فناوری هایی که تأمین کننده برتری هستند" و "جامعه سالم، ارزش های سنتی" و توسعه اجتماعی - اولویت های دولتی".
برنامه رویدادهای مسیر بین المللی مجمع بین المللی اقتصاد سن پترزبورگ ۲۰۲۴ شامل بیش از ۱۰ گفتگوی تجاری از جمله فرمت های اتحاد اقتصادی اورآسیا و آسه آن (اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا)، روسیه - آفریقا، روسیه - آمریکای لاتین، روسیه - چین، روسیه - آفریقای جنوبی و سایر جلسات دوجانبه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.