خاخام یهودی :باید رژیم صهیونیستی منحل شود

یک خاخام یهودی ضدصهیونیست با بیان اینکه رئیس‌جمهور فقید ایران بهترین‌ها را برای بشریت می‌خواست، دفاع از مظلوم را مهمترین خصیصه شهدای خدمت دانست و در ارتباط با تحولات منطقه نیز تاکید کرد: باید این رژیم منحل شود تا صلح به این منطقه برگردد.

 «یسرائیل دیوید ویس» سخنگوی «اتحادیه بین‌المللی یهودیان ضدصهیونیسم» موسوم به «ناتوری کارتا» در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی درباره اهداف تشکیل این اتحادیه، گفت: هدف ما این است که به جهانیان اعلام کنیم که صهیونیسم نماینده یهودیت نیست و پدران ما حتی پیش از تشکیل رژیم اسرائیل، با آموزه های صهیونیسم مخالفت خود را اعلام کردند.

وی با بیان اینکه یهودیت و صهیونیسم در نظر و عمل با هم در تضاد هستند، افزود: به هر میزان که یک فرد یهودی بیشتر تابع فرامین تورات و شرع یهودی باشد به همان میزان هم از رژیم اسرائیل و صهیونیسم نفرت بیشتری دارد.

این خاخام اهل نیویورک آمریکا، افزود: آموزه های توراتی مخالف تشکیل دولت یهودی هستند و از نظر ما تشکیل اسرائیل نامشروع است به ویژه اینکه با ریختن خون مردم مظلوم فلسطین و غصب خانه های آنها به حیات خود ادامه می دهد.

دیوید ویس درباره علت علاقه مندی خود به جمهوری اسلامی ایران و رهبری آن نیز گفت: آیت الله خمینی بنیانگذار انقلاب ایران همواره بر تمایز قائل شدن بین یهودیت و صهیونیسم تاکید داشت و این موضوع، وسعت نظر و عمق اندیشه این مرد اندیشمند را به ما ثابت کرد.
 

خاخام یهودی :باید رژیم صهیونیستی منحل شود

این فعال اجتماعی درباره مظلوم نمایی رژیم اشغالگر در جهان و ایجاد ایران هراسی نیز گفت: تل آویو در حالی ایران را به یهودستیزی متهم می کند که هزاران یهودی به شکل مسالمت آمیز در کنار برادران مسلمانشان زندگی می کنند.

وی ضمن تسلیت به مردم و دولت ایران برای از دست دادن شهدای خدمت، گفت: آیت الله رئیسی هم مثل آیت الله خمینی بین یهودیت و صهیونیسم فرق می گذاشت و در کنار حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید مدافع مظلومان بودند و از آرمان فلسطین حمایت می کردند.

سخنگوی اتحادیه بین المللی یهودیان ضدصهیونیسم افزود: جامعه یهودیان ضدصهیونیست از شهادت آیت الله رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان ناراحت هستند و ما به نمایندگی از آنها برای عرض تسلیت به ایران آمدیم. اکنون فقط مردم ایران نیستنند که عزادار هستند بلکه همه مظلومانی نیز که آیت الله رئیسی دغدغه دفاع از آنها را داشت، عزادارند.

ویس، خداترسی و مهربانی با فرودستان و مظلومان را وجه مشترک آیت الله رئیسی و امیرعبداللهیان دانست و ابراز امیدواری کرد که نسل جوان ایران و منطقه بتوانند راه آنها را ادامه دهند.

وی در پاسخ به سئوالی درباره واکنش رژیم اشغالگر به مبارزات یهودیان ضدصهیونیست نیز گفت: صهیونیست ها دنبال سرکوب ما هستند و بارها ما را تهدید به مرگ کرده اند. برای آنها چیزی جز رسیدن به اهدافشان مهم نیست و هرکس از یهودی یا مسلمان که بخواهد مانع آنها شود را از بین می برند.

طوفان‌الاقصی، پاسخ به بیش از هفت دهه ظلم اشغالگران بود

این خاخام اهل آمریکا درباره دلایل وقوع عملیات طوفان الاقصی نیز گفت: جهان در بیش از هفت دهه گذشته تلاش کرد صهیونیست ها را به میز مذاکره بکشاند تا آنها به حقوق فلسطینی ها احترام بگذارند اما آنها هرگز به هیچ تعهدی پایبند نبودند و فقط به اشغال مناطق بیشتری از فلسطین فکر می کردند.

ویس با اشاره به این موضوع که یهودیان و مسلمانان در فلسطین اشغالی زندگی مسالمت آمیزی تا پیش از تشکیل رژیم صهیونیستی داشتند، افزود: ۱۴ می ۱۹۴۸ که «دیوید بن گورین» تشکیل دولت اسرائیل را در سرزمینی که اکثریت آن مسلمان بودند اعلام کرد را باید مبدا مشکلات ارزیابی کرد.
 

خاخام یهودی :باید رژیم صهیونیستی منحل شود

وی عملیات طوفان الاقصی را واکنش طبیعی فلسطینی ها به بیش از هفت دهه جنایات اشغالگران دانست و گفت: نباید هفت اکتبر(۱۵ مهرماه) را مبدا تحولات و دلیل جنگ غزه اعلام کرد بلکه اعلام ایجاد دولتی یهودی در سرزمینی غصب شده را باید مبدا تحولات و اختلافات معرفی کرد.

این فعال مذهبی یهودی، شهادت و آوارگی میلیون ها زن، کودک و سالمند فلسطینی و حتی کشته شدن هزاران یهودی را نتیجه رویای باطل صهیونیسم جهانی برای ایجاد یک دولت نامشروع و پر از تزویر دانست که در عمل، نه پیرو شرع یهودی است و نه پیرو قواعد مرسوم دموکراسی است.

ویس، رویای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر برای از بین بردن مقاومت فلسطین را غیرقابل تعبیر دانست و گفت: افکار عمومی جهانی بیدار شده است؛ سرزمین های اشغالی هر روز شاهد اعتراضات خیابانی اسرائیلی هاست و شرایط به گونه ای است که سال های قبل از فروپاشی آپارتاید در آفریقای جنوبی دیده می شود.

وی، نقض آزادی بیان در غرب به بهانه نفرت پراکنی و بازداشت دانشجویان و معترضان را نشان دهنده وجود استانداردهای دوگانه در کشورهای اروپایی و آمریکا دانست و گفت: اخراج استادان و دانشجویان یا تخریب وجهه و بیکار کردن آنها مانع از فروپاشی رژیم اسرائیل نخواهد شد زیرا طوفان الاقصی مردم جهان را بیدار کرده است.

سخنگوی اتحادیه بین المللی یهودیان ضدصهیونیسم، تصویری از نشست اعلام تشکیل رژیم اسرائیل که در آن «بن‌ گورین» رئیس آژانس یهود این موضوع را اعلام کرد، را به نمایش گذاشت و گفت: همان طور که در این تصویر می بینید هیچ کدام از حاضران، حتی در ظاهر هم نشانه ای از یهودی بودن ندارند و همگی افرادی سکولار هستند که از شرع یهودی تبعیت نمی کنند.

ویس گفت: جنگ در فلسطین اشغالی، یک نزاع مذهبی بین یهودیت واسلام نیست بلکه جنگ بین ساکنان اصلی سرزمین فلسطینی و مدعیان یک ایدئولوژی ناسیونالیستی تحت عنوان صهیونیسم است.

وی درباره راه حل مساله فلسطین نیز گفت: پیروان تمامی ادیان آسمانی برای قرن های متمادی در فلسطین، کنار هم به شکل مسالمت آمیز زندگی می کردند و آنچه این زندگی مسالمت آمیز را از بین برد تشکیل رژیم اسرائیل بود. باید این رژیم منحل شود تا صلح به این منطقه برگردد.

این خاخام یهودی ساکن نیویورک ضمن آرزوی فروپاشی رژیم اشغالگر، ابراز امیدواری کرد که جامعه جهانی بیش از گذشته بیدار شود و با رد ادعاهای تل آویو درباره یهودستیز بودن معترضان و مخالفان اسرائیل، در جبهه حق بایستد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.