«دختر تنها» و «دزد خوش شانس»؛ دو رمان از یک همکار ایرنایی

شخصیت های رمان های «دختر تنها» و «دزد خوش شناس» روایت واقعی از زندگی افرادی است که به قلم «زهرا آخوندی» همکار ایرنا به شکل زیبا و خواندنی به رشته تحریر درآمده ؛ روایت خواندنی از دو زندگی و دو سرنوشت که خواندن آنها، خالی از لطف نیست.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «زهرا آخوندی» از خانواده ایرنا است که بیش از ۱۵ سال در بخش های خبری و غیر خبری ایرنا فعالیت داشته است و طی این سال ها توانسته است سه رمان را به قلم زیبای خود به چاپ برساند. 

این همکار  در رمان «دختر تنها» به داستان واقعی یک زن مسن می پردازد که روزگاری دختر خان بوده است، خان بزرگی که بعد از تولد چندین نوزاد پسر، صاحب نوزاد دختری می شود و برعکس زمان خودش که برای تولد نوزادان پسر جشن های باشکوهی می گرفتند، او برای نوزاد دخترش، چند شبانه روز در روستا جشن می‌گیرد. داستان از آن جایی شروع می شود که دختر خان با مردی با سطح درآمد معمولی ازدواج می کند و ...

این رمان در ۱۸۸ صفحه، در قطع رقعی، با شمارگان ۲۰ نسخه در سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

جرقه نوشتن رمان «دزد خوش‌شانس» نیز از آن جایی شروع شد که «زهرا آخوندی» خبرنگار سرویس حوادث بود و داستان این رمان را از دل حوادث و اخباری که تهیه کرده بود، نوشت.

این رمان زندگی سارقی را روایت می کند که که عضو باند بزرگ سرقت بود که اتومبیل‌های خارجی و گران قیمت را به سرقت می بردند، شخصیت اصلی داستان مطلع می‌شود که همایشی در تهران ویژه پزشکان برگزار خواهد شد، خود را به تهران می رساند و اتومبیل پزشکی نظرش را جلب می کند در نهایت پزشک را  تا محل زندگی اش که کرمانشاه است، تعقیب می کند وقتی می‌خواهد اتومبیل را از جلوی خانه سرقت کند، صدای گریه نوزادی از داخل خانه نظرش را جلب می کند، نمی‌تواند این صدا را نادیده بگیرد، وارد خانه می‌شود و داستان از این جا آغاز می شود....

این کتاب در ۸۰ صفحه، در قطع رقعی با شمارگان ۲۰ نسخه در سال ۱۴۰۳ منتشر شد.

«زهرا آخوندی» همچنین کتاب «حلقه شکسته» را در سال ۱۳۹۶ که مضمونی اجتماعی و خانوادگی داشت به رشته تحریر درآورد. این رمان نیز داستان زن کینه توزی را روایت می کرد که از روی حسادت و کینه های قدیمی وارد زندگی دختر جوانی شده و مانع از موفقیت های وی می شود.
خبر چاپ کتاب همکارمان در گروه فرهنگ ایرنا نیز منتشر شده است که می توانید در اینجا بخوانید.