بررسی چالش های نسل آلفا در ایرنا

«آیدین پورخامنه» خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب ایرنا همزمان با روز ادبیات کودکان و نوجوانان با دعوت از کارشناسان این حوزه و برگزاری میزگردی به راهکارهای شکاف نسلی و اختلاف سلیقه ادبی نسل آلفا و نسل‌های گذشته پرداخت .

روز ادبیات کودکان و نوجوانان ۱۸ تیر، همزمان با روز درگذشت مهدی آذریزدی در تقویم رسمی ثبت شده است. «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.
به بهانه این روز «مریم جلالی» عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی، «طاهره شاه‌محمدی» نویسنده کودک و مدرس دانشگاه و «محمدمهدی سیدناصری» مدرس دانشگاه و پژوهشگر حقوق کودکان  در ایرنا حضور یافتند و شکاف میان نسلی در ادبیات کودک و نوجوان را واکاوی کردند.

بررسی چالش های نسل آلفا در ایرنا(۱)

مشروح کامل قسمت نخست این نشست که در گروه فرهنگ ایرنا منتشر شده است را می توانید اینجا بخوانید و فیلم این نشست نیز که تلاش همکاران اداره کل چند رسانه ای است در اینجا قابل مشاهده است.

"هنوز قضات در ایران با ادبیات و حقوق کودک آشنایی ندارند" عنوان بخش دوم و پایانی این نشست بود که فعالان حقوق کودک به نواقص موجود حقوق کودک در دنیای آنلاین پرداختند.

تولیدات خبری آیدین پورخامنه خبرنگار ایرنا  در حوزه ادبیات و کتاب را در سایت ایرنا دنبال کنید.