جابری انصاری: کارویژه ایرنا انتقال درست پیام بین مردم و حاکمیت است

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با تحلیل این که رسالت و کارویژه ایرنا ایفای نقش پل ارتباطی میان مردم و حاکمیت و انتقال درست و حرفه‌ای پیام‌ها در هر دو مسیر است، تاکید کرد که اگر رسانه بتواند این نقش را به‌درستی ایفا کند، جایگاه و اثرگذاری آن در جامعه و نزد مخاطب افزایش خواهد یافت.

به گزارش روابط عمومی ایرنا،  حسین جابری انصاری روز جمعه در دیدار با «احمد کرمی» استاندار ایلام با اشاره به پیشینه بیش از ۹۰ ساله خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: برای سال‌های طولانی، ایرنا میزبان هیچ یک از رؤسای جمهوری نبود و این روند بیش از یک دهه ادامه داشت، اما با بازدید اخیر دکتر پزشکیان از ایرنا، تحول، حرکت و امید بیشتری در این خبرگزاری ایجاد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ارتباط میان اقشار مختلف جامعه با دولت و حاکمیت دچار چالش‌هایی هستیم، افزود: اگر مجموعه رسانه‌های ما بتوانند به‌درستی نقش پل ارتباطی میان ملت و دولت را ایفا کنند، یعنی صدای حاکمیت و دولت را در بسته‌بندی مناسب به مخاطبان، مردم و نخبگان منتقل کرده و جامعه را جذب کنند و از سوی دیگر، صدای مردم را نیز به شکل مناسب به حاکمیت انتقال دهند، به طور قطع به وظیفه و رسالت خود به عنوان یک رسانه موفق و مؤثر عمل کرده‌اند.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه دو رویکرد کلان «خبرگزاری ملی ایران» و «رسانه حرفه‌ای» در ایرنا سرلوحه کار قرار گرفته است، تصریح کرد: این رویکرد به این معناست که بتوانیم نقش پل ارتباطی دوسویه میان دولت و ملت را ایفا کنیم؛ یعنی هم پیام حکومت را به جامعه و هم پیام مردم را به حکومت منتقل نماییم که این امر نیازمند کار حرفه‌ای و دقیق است.

جابری انصاری درباره لزوم حرفه‌ای بودن رسانه‌ها گفت: «رسانه حرفه‌ای، رسانه‌ای است که هم پیام حکومت را با بسته‌بندی مناسب و حرفه‌ای به جامعه منتقل کند و هم صدای جامعه و مسائل و مشکلات مردم را با زبان شایسته و تأثیرگذار به مسئولان برساند. اگر این گفتمان حرفه‌ای و ملی نهادینه شود و رسانه بتواند پلی ارتباطی واقعی باشد، قطعاً در ایفای نقش خود موفق خواهیم بود.

جابری انصاری: کارویژه ایرنا انتقال درست پیام بین مردم و حاکمیت است

وی در ادامه با بیان اینکه در هشت ماه گذشته، مجموعه‌ای از سیاست‌ها برای تحقق این دو رویکرد اساسی تعریف و تدوین شده است، افزود: در نگاه ما، «ایران فقط تهران نیست؛ ایران شامل سراسر کشور و همه ایرانیان در داخل و خارج از میهن است.

وی خاطرنشان کرد: گستره تاریخی، فرهنگی و تمدنی ایران نیز در این تعریف لحاظ شده است. بنابراین باید ایران را در قالب یک سرزمین وسیع و پویا دید. بر همین مبنا، کارویژه ایرنا در مرکز و استان‌ها، اطلاع‌رسانی و پوشش مطلوب مسائل استان‌هاست.

مدیرعامل ایرنا تأکید کرد: برای تحقق این هدف، باید ظرفیت‌ها، آسیب‌ها و مشکلات استان‌ها به درستی شناسایی و اطلاع‌رسانی شود. در این زمینه، علاوه بر نقش رسانه، استانداران نیز مسئولیت و نقش کلیدی بر عهده دارند.

جابری انصاری تصریح کرد: بر پایه این سیاست، در استان‌های مختلف کشور از جمله ایلام، معرفی کلان‌پروژه‌های دولت و اقدامات استانداران باید در دستور کار خبرگزاری جمهوری اسلامی قرار گیرد و همکاران ما در مراکز استانی، موظف‌اند با همکاری و هدایت استانداران، این مهم را برجسته سازند.

وی ادامه داد: دومین رویکرد مدیریتی ما این است که مسائل ایران صرفاً سیاسی نیست. تمرکز صرف بر موضوعات سیاسی موجب فرسایش حکومت و جامعه می‌شود. مردم امروز خواهان تنوع و کیفیت زندگی بهتر هستند و باید به مسائل متنوع کشور توجه جدی داشت.

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با بیان اینکه بخش زیادی از مسائل استان‌ها غیرسیاسی است، یادآور شد: افزون بر این دو رویکرد کلان، خبرگزاری جمهوری اسلامی با به‌کارگیری سیاست‌های نوین، برای تحقق دو هدف مهم «خبرگزاری ملی ایران» و «رسانه حرفه‌ای» تلاش می‌کند.

وی با اشاره به سفرهای استانی مدیرعامل ایرنا برای بازدید از مراکز استانی خبرگزاری، بیان کرد: در جریان این برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و مسائل مراکز استانی از نظر ساختمان، تجهیزات، امکانات، نیروی انسانی و سیاست‌های ایرنا به شکل میدانی پایش و بررسی می‌شود و استانداران در تحقق رویکرد ملی و حرفه‌ای ایرنا نقش مهمی دارند.

جابری انصاری: کارویژه ایرنا انتقال درست پیام بین مردم و حاکمیت است

جابری انصاری با تأکید بر ضرورت تولید محتوای حرفه‌ای، افزود: دو شبکه تلویزیونی اینترنتی در ایرنا راه‌اندازی شده است؛ «شبکه یک» به برنامه‌های ملی و تولیدات تهران اختصاص دارد و «شبکه دو» ویژه تولید و پخش اخبار و گزارش‌های استانی است. به مدیران استانی تأکید شده است با تهیه مستند، گزارش میدانی و برنامه‌های هفتگی، مهم‌ترین مسائل هر استان را شناسایی و برجسته کنند.

مدیرعامل ایرنا در پایان گفت: با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها به دنبال تثبیت و تقویت جایگاه ایرنا به عنوان رسانه‌ای حرفه‌ای، ملی و مردم‌محور هستیم و امیدواریم این رویکرد دوسویه و مؤثر با همکاری مدیران و نیروی انسانی استان‌ها محقق شود.

وی ضمن قدردانی از مدیران، خبرنگاران و کارکنان مراکز ایرنا و فرصتی که سفرهای استانی برای تبادل نظر، شناسایی و معرفی ظرفیت‌های محلی فراهم می‌کند، تأکید کرد: امیدوارم با استمرار این رویکرد تحولی و لطف الهی، نقش‌آفرینی ایرنا در پیگیری و مطالبه‌گری پروژه‌های ملی و انعکاس شفاف صدای مردم بیش از پیش مؤثر باشد.

جابری انصاری با اشاره به نقش تاریخی استان‌هایی مانند ایلام در دفاع مقدس و آسیب‌های ناشی از جنگ تحمیلی، بیان کرد: در قبال این استان‌ها، مسئولیت ملی مضاعفی بر عهده داریم و تلاش می‌کنیم با همکاری مرکز، ظرفیت‌های مناطق مرزی مانند ایلام را بیشتر بازنمایی و معرفی کنیم.

جابری انصاری: کارویژه ایرنا انتقال درست پیام بین مردم و حاکمیت است

مدیرعامل ایرنا با تأکید بر اینکه استان‌های مرزی نظیر ایلام به دلیل ظرفیت‌های داخلی و خارجی می‌توانند به پیشران توسعه و حرکت تحولی در کشور تبدیل شوند، اظهار کرد: استان‌های همجوار مرز باید از فرصت‌های هر دو حوزه داخلی و خارجی بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های مهمی مانند مرز، میراث فرهنگی، گردشگری و قابلیت‌های فرهنگی و تمدنی می‌توانند نقش مهمی در توسعه همه‌جانبه ایلام ایفا کنند و لازم است این ظرفیت‌ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

بر اساس این گزارش، حسین جابری انصاری صبح چهارشنبه (۷ اردیبهشت) از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد این استان شد.

دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار، خبرنگاران شاغل، بازنشسته و پیشکسوتان ایرنا و نشست با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن از جمله برنامه‌های سفر دو روزه مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی به ایلام بود.

اخبار نمایندگی ایرنا در استان ایلام را اینجا بخوانید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.