وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار نوروزی مدیران ارشد خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روزنامه ایران، از رسانه ها خواست با اطلاع رسانی مناسب از بحران سیل در کشور، به تقویت اعتماد، آرامش و امید در جامعه کمک کنند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «سیدعباس صالحی» امروز دوشنبه در دیدار «سیدضیاء هاشمی» و چندتن از مدیران ارشد ایرنا و موسسه فرهنگی و مطبوعاتی ایران گفت: سیل اخیر هم از نظر وسعت، هم از نظر میزان بارندگی و هم، زمان وقوع آن در کشور بی سابقه بود و همین ویژگیها، شرایط مدیریت آن را دشوار کرده است.

وی افزود: نه تنها در نیم قرن اخیر چنین حجم بارش سنگینی سابقه نداشت بلکه ۲۴ استان کشور را آنهم در زمان تعطیلات نوروزی درگیر خود کرد، در حالی که تجربه چنین حادثه ای را در زمان معاصر نداشتیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، «دامنه حادثه»، «زمان حادثه» و «شرایط روحی مردم» که می خواهند در زمان تعطیلات، شرایط آرامتری داشته باشند، از جمله ویژگیهای متفاوت سیل اخیر در کشور برشمرد و تاکید کرد که در چنین شرایطی از رسانه ها انتظار می رود با کمک به تقویت فضای امید و آرامش در جامعه، به رفع کاستی ها و کاهش نگرانی های مردم در نقاط سیلزده کمک کنند.

وی افزود: بحران سیل نشان داد سالی پرخبر برای رسانه ها آغاز شده است و در این وضعیت، همه وظیفه داریم ضمن انعکاس رویدادها، نگرانی های مردم را کاهش دهیم.

دکتر صالحی گفت: خوشبختانه، ایرنا و روزنامه ایران در زمینه اطلاع رسانی از بحران سیل، «خوب و فعال» بودند و عملکرد مناسب و ارزشمندی داشتند.

دکتر هاشمی مدیرعامل ایرنا نیز در این نشست، گزارشی از فعالیتهای ایرنا از جمله تشکیل ستاد بحران سیل و حضور خبرنگاران و مدیران ارشد ایرنا در روزهای تعطیلات نوروزی در تهران و مناطق سیلزده برای انجام فعالیتهای خبری ارایه کرد.

وی گفت: همکاران ما حضور با انگیزه و خلاقانه ای در ایام تعطیلات نوروزی داشتند و تلاش کردند ضمن انعکاس واقعیتها و بیان برخی کاستی ها، زیبایی های روحیه همدلی، همبستگی و همکاری مردم و مسئولان را نیز ببینند و آن را در اخبار و گزارشهای خود منتقل کنند.

تشریح برنامه های ایرنا در سال جاری از جمله تحول در حوزه بهره گیری از فناوریها و نرم افزارهای جدید خبری و نیز، ارایه گزارشی از سفر روز گذشته هیات بلندپایه ایرنا به استان خوزستان از دیگر محورهای سخنان دکتر هاشمی در این نشست بود.

«مهدی شفیعی» مدیرعامل موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران نیز گزارشی را از فعالیتهای این موسسه از جمله انتشار روزانه نسخه پی دی اف و آنلاین روزنامه ایران در ایام تعطیلات نوروزی با تمرکز بر بحران سیل در استانهای مختلف ارایه کرد؛ موضوعی که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آن را «یک تجربه خوب» خواند.

«پدرام الوندی» معاون خبر، «وحید رافع» معاون فناوری و مهندسی اطلاعات، «غلامحسین محمدی» مشاور مدیرعامل، «بهزاد مقدس زاده» مشاور مدیرعامل، «سیدجواد جعفری زوج» مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تحول و نوسازی اداری و «محمدرضا نادری» مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی ایرنا و «جواد دلیری» سردبیر روزنامه ایران نیز در این نشست حضور داشتند.

مدیرعامل ایرنا و همراهان همچنین به مناسبت آغاز سال جدید، دیدارهایی با شماری از مقامهای ارشد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله با دکتر « محمدمهدی احمدی» سرپرست معاونت مطبوعاتی و اطلاع رسانی، «جوادی» معاون فرهنگی و «قاسم خورشیدی» رییس مرکز حراست آن به عمل آوردند.

*رع* ۱۵۵۱
۱۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۵۱

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.