مدیر عامل خبرگزاری جمهور ی اسلامی و رییس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشوربا هدف معرفی فعالیت های دولت در زمینه های عمرانی، توسعه امور شهری و روستایی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا به نقل از اداره کل محصولات خبری، اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ مقاوم سازی ساختمان ها در شهرها و روستاها ، نوسازی بافت فرسوده ، فرهنگ سازی در زمینه های مرتبط با مسائل شهری و روستایی از جمله موضوعات مورد اشاره در این تفاهم نامه است .
از دیگر موضوعات یاد شده در این تفاهم نامه که به امضای دکتر سید ضیاء هاشمی و دکتر مهدی جمالی نژاد رسیده است ، اجرای طرح های تحقیقاتی ، آموزشی و خدمات تخصصی خبری و تصویری برای توسعه و تقویت فعالیت های مورد توافق به ویژه در زمینه معرفی برنامه ها ، پروژه ها و طرح های مهم ملی و بین المللی شهرداری ها و دهیاریهای کشور است.
تشکیل کمیته مشترک با ایرنا برای برنامه ریزی و تدوین طرح دیپلماسی شهری میان کشورهای اسلامی و تامین امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاههای عکس مشترک و استفاده خبرگزاری جمهوری اسلامی از تابلوهای ثابت و دیجیتال شهری برای نصب عکسهای تاریخی و موضوعی در مناسبت های ملی و مذهبی از تعهدات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور است .
معاون خبر سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ، نماینده موسسه فرهنگی موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و مدیر کل محصولات خبری به نمایندگی از ایرنا در جلسات تخصصی به همین منظور شرکت خواهند کرد.
این سومین تفاهم نامه همکاری خبرگزاری جمهوری اسلامی طی یک ماه گذشته است، ایرنا در این مدت با شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) و وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تفاهم نامه امضا کرده است .