تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مشارکت در انتخابات را یک کنش سرنوشت‌ساز عنوان کرد و گفت: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و تصمیم می‌گیرند چه کسانی در مجلس حضور یابند، در فرایند تحولات‌ آتی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

«سید ضیا هاشمی» عصر جمعه (دوم اسفند) با حضور در اتاق خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری شرکت کرد و رأی خود را به صندوق سیار در این حوزه انداخت.

مدیرعامل ایرنا پس از شرکت در انتخابات به خبرنگار ایرنا گفت: انتخابات یک فرصت برای مردم و اقشار مختلف جامعه است، گروه های مختلف اعم از  زن و مرد، پیر و جوان، روستایی و شهری و... فرصت دارند از یک حق مدنی خود به عنوان یک وظیفه ملی و تعهد میهنی برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند.

وی ادامه داد: مردم با حضور در انتخابات مجلس، در تعیین سرنوشت کشور و همچنین تعیین کسانی که در تدوین قوانینی که برای آینده کشور تصویب می‌شود، ایفای نقش می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا با بیان اینکه نمایندگانی که در میان طیف وسیع داوطلبان انتخاب می‌شوند، در  تنظیم امور و ترسیم آینده کشور تاثیر بسزایی دارند، اظهار داشت: مشارکت در انتخابات یک کنش سرنوشت‌ساز است و به همین خاطر، بسیار خوشحالم امروز شاهد یک انتخابات مهم  در کشور هستیم که سرنوشت مجلس یازدهم را مشخص می‌کند.

هاشمی یادآورشد: امروز بسیاری از نمایندگانی که در چهار سال آینده در اتخاذ تصمیم و تصویب قوانین کشور نقش ایفا می‌کنند، انتخاب می‌شوند و به نظر می رسد ما در مجلس یازدهم، شاهد جابجایی تعداد زیادی از نمایندگان مردم خواهیم بود.

وی با اشاره به حضور صندوق اخذ رای سیار در اتاق خبر ایرنا و مشارکت خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در انتخابات خاطرنشان کرد: بسیار خرسندم همکاران، خبرنگاران و پرسنل ایرنا در رخداد مهم انتخابات نقش‌آفرینی می‌کنند. شور و هیجانی که در اتاق خبر ایرنا در تهران و شهرستان‌های سراسر کشور وجود دارد، نشانگر عزم ملی همکاران ماست که وظیفه خود را ایفا می‌کنند.

مدیرعامل ایرنا افزود: اتاق خبر خبرگزاری ایرنا خود نماد خبر و اطلاع‌رسانی در حوزه انتخابات است و حضور صندوق رای سیار در اینجا و مشارکت خبرنگاران ایرنا در رای‌دهی، نشانه پیوند ایرنا و امر مهم انتخابات است.

هاشمی ابراز داشت: وقتی میلیون‌ها نفر از مردم پای صندوق‌های می‌آیند و تصمیم می‌گیرند چه کسانی در مجلس حضور یابند، نشان می‌دهد انتظار دارند کسانی که انتخاب می‌شوند، باید با عزم راسخ، اهتمام بیشتری برای حل مشکلات مردم به خرج دهند و از توان خود بیشترین استفاده را کرده و زمینه مشارکت نخبگان را هم بیشتر کنند.

وی ابراز امیدواری کرد نمایندگان منتخب با تعامل بیشتر با نخبگان جامعه و صاحبنظران بتوانند از دقیق‌ترین نظرات و پیشنهادات صاحب‌نظران استفاده کنند و  گفت: این مسئله می‌تواند در تصمیمات و آرا منتخبان ملت اعم از قوانین، لوایح و به ویژه طرح‌های پیشنهادی متبلور شود و در این چارچوب اقداماتی کارآمد، اثرگذار و کمک‌کننده انجام دهند که پیامدهای مثبت و مفیدی برای کشور داشته باشد.

مدیرعامل ایرنا با یادآوری حق تعیین سرنوشت کشور از سوی شهروندان یادآور شد: هر کدام از مردم به عنوان شهروندان کشور در هر جایگاهی که هستند– چه شهری و چه روستایی، چه زن و چه مرد، چه مسئولان و چه مردم عادی، چه نخبگان اجتماعی و فعالان عرصه عمومی و چه هنرمندان و ورزشکاران – باید نسبت به سرنوشت و آینده کشور حساس و مسئولیت پذیر باشند.

هاشمی اضافه کرد: همه مردم ایران دوستدار ایرانی آباد، آزاد و مقتدر هستند و توقع داریم و امیدواریم که فرایند برگزاری انتخابات به تشکیل مجلسی کمک کند که نتیجه آن به ایرانی سرافراز و جامعه‌ای فعال‌تر و جذاب‌تر برای ایرانیان کمک کند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و نخستین میان‌ دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان در ۲۰۸ حوزه انتخابیه - ۶ هزار و ۱۱۲ شعبه شهری، ۵۷۷ شعبه روستایی و ۴۶۱ شعبه سیار اخذ رای- برای تعیین ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی و تعیین۷ نماینده مجلس خبرگان رهبری در ۵ حوزه انتخابیه تهران، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و قم از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه) دوم اسفند آغاز شد.
در این دوره از انتخابات ۵۷ میلیون و ۹۱۸ هزار و ۱۵۹ نفر واجد شرایط رای دادن و ۲ میلیون و ۹۳۱ هزار و ۷۶۶ نفر رای اولی هستند. ستاد انتخابات کشور زمان اخذ رای را بار اول تا ساعت ۲۰ و سپس تا ساعت ۲۲ (۱۰ شب) جمعه تمدید کرده است و تمدید مجدد آن با نظر وزیر کشور انجام می شود.

 

*رع*1710