تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و دبیرکل جمعیت هلال احمر در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت مادر شهید محمود صارمی را تسلیت گفتند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، در متن پیام تسلیت محمدرضا نوروزپور مدیرعامل خبرگزاری ایرنا آمده است، درگذشت بانوی مؤمنه و صبور، مادر گرامی شهید معزز محمود صارمی را به خانواده محترم و بازماندگان ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. به یقین صلابت و شکیبایی مادران گرانقدر شهدا که عزیزترین هستی خویش را در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نثار کردند در کلام نمی گنجد؛ بانوان بزرگواری که در سایه تعالیم آسمانی خاندان عصمت و طهارت (ع) فرزندانی دلیر، بصیر و انقلابی پرورش داده و تقدیم ایران اسلامی کردند.

ضمن ادای احترام بر ساحت ایمان و مقام صبر آن بانوی مومنه، از پروردگار متعال علو درجات و همجواری با فرزند شهیدش و شکیبایی برای بازماندگان مسالت می‌کنم.

براساس این گزارش در متن پیام محمدحسن قوسیان مقدم دبیرکل جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز آمده است، با خبر شدم که روح مادر همکار پرافتخارتان شهید صارمی به فرزند شهیدش ملحق و به جوار رحمت الهی پرکشیده است. خبرنگاران، سلول‌های تنفس جامعه و دیده بان رنج و موفقیت و غم و شادی ملت‌ها هستند.

همه ساله در کشور ما سالروز شهادت محمود صارمی بعنوان روز خبرنگار گرامی داشته می‌شود. وفات مادر شهید صارمی، فرصت عرض ارادتی به همکاران و هم سنگران خبرنگار است که با گرامیداشت یاد مادر محترمه شهید، این رسالت شریف نیز گرامی داشته شود.

اینجانب وفات بانو معظمی گودرزی، مادر خبرنگار شهید محمود صارمی را به خانواده و فرزند ایشان و به همه خبرنگاران که چشم مادری نگران در پی خود دارن، تسلیت عرض کرده و برای این مادر شهید غفران و رحمت واسعه الهی و هم نشینی با فرزند شهیدش و برای خبرنگار ان عزیز توفیق و سلامت آرزومندم.

"۱۷ مرداد ۱۳۷۷، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان، به همراه هشت نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران در این شهر توسط عوامل گروه طالبان به شهادت رسیدند. شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد شهادت محمود صارمی، ۱۷ مرداد را به پاس قدردانی از این مقام «روز خبرنگار» نامید. "