شیراز- ایرنا- معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر استان فارس با قدردانی از عملکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی استان در دوران شیوع کرونا گفت:‌ ایرنا فارس در موضوع امیدآفرینی در شرایطی که کشور با مشکلات ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ روبرو بود،‌ عملکرد خوب و موفقی داشت.

سرهنگ پاسدار جلال یارمحمدی دوشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید ایرنا در افغانستان، روز خبرنگار را تبریک گفت و افزود: ایرنا استان فارس در انعکاس اخبار مرتبط با اقدام‌های سپاه و بسیج و دیگر دستگاه‌ها و خیرین در زمینه کاهش آلام مردم در شرایط شیوع کرونا و اطلاع‌رسانی خدمات صورت گرفته در زمینه محرومیت‌زدایی و نذر رهایی و ترغیب به مشارکت عمومی در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد گام‌های مؤثری برداشته است.
معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فجر فارس همچنین گفت: سپاه در کنار همه رسالت‌هایی که برعهده دارد، در راستای مردم‌یاری و مردم محوری با نگاهی تکلیف‌گونه برای کاستن از آلام مردم و مشکلات جامعه در زمان شیوع کرونا گام برداشته است.
وی با تقدیر از اهتمام و مشارکت مردم استان فارس در کمک‌های مومنانه به ویژه در شرایط شیوع کرونا گفت: در این عرصه، مردم و خیرین استان نقش اصلی را ایفا کردند و فارس باری دیگر در قله این اقدامات نوع‌دوستانه در کشور قرار گرفت.

مسئول سازمان بسیج رسانه استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به نزدیکی مناسبت روز خبرنگار امسال با محرم، ماه سوگواری سرور و سالار شهیدان گفت: امام حسین (ع) برای انتقال پیام و خبر، به مسلخ گاه تاریخ رفت و جان خودش و جان عزیزترین افرادش از بزرگترین تا کوچک‌ترین عزیزانش را برای انتقال پیام الهی به خداوند تقدیم کرد و چه جانانه برای انتقال پیام وحی در کربلا حضور پیدا کرد و جز زیبایی زینب (س) سفیر کربلا چیزی از عاشورا ندید و نگفت.
هادی رضایی بر درس آموزی از این واقعه درجریان فعالیت رسانه‌ای تاکید و یادآوری کرد: زینب (س) والاترین و عزیزترین سفیر کربلا خبر شهادت عزیزترین افراد را به گوش جامعه رساند و تا به امروز صدای زینب در گوش شیعیان و حق طلبان تاریخ طنین انداز است.

هفدهم مردادماه سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در افغانستان در تقویم رسمی کشور به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است و برنامه‌هایی به این مناسبت برگزار می‌شود.