اسماعیل قزل سفلی در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز استان فارس افزود: هرچند مردم با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکنند و از لحاظ معیشت به معنای واقعی در تنگنا هستند اما رسالت رسانه صرفاً پرداختن به این مشکلات و کمبودها نیست، رسانهها باید ظرفیتها و عملکردهای خوب را نیز در کنار این کمبودها منعکس کنند.
این مقام مسئول یادآور شد: سازمان بسیج سازندگی که در حوزه محرومیت زدایی مشغول به فعالیت است بر مشکلات معیشت مردم در زمینه اشتغال، مسکن و درآمدزایی واقف است، ولی من معتقد هستم که باید نیمه پُر لیوان را هم ببینیم و نقش رسانه در ایجاد نشاط و امیدآفرینی در جامعه را فراموش نکنیم.
وی پیشنهاد داد: البته همانطور که گفتم رسانهها افزون بر منتشرکردن گزارش عملکرد مسئولین، باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز عمل کنند و نظر مردم را هم در رابطه با نتایج حاصل از اقدامات انجام شده انعکاس دهند. در حقیقت انعکاس مشکلات مردم توسط رسانهها باید مورد توجه قرار بگیرد.
قزل سلفی با بیان اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رسانه مردم و صدای مردم است، گفت: رسانه نباید تک بُعدی باشد بلکه باید به همه مسائل و ابعاد زندگی مردم توجه کند. رسانهای موفق است که مسئله محور باشد و با رویکرد مسئلهمحوری فعالیت کند.
وی افزود: مسئله محوری از دل مأموریتمحوری بیرون میآید. رسانهها باید در بزنگاهها حضور فعال داشته باشند و به مسائل و مشکلات مهم مردم بپردازند. پرداختن به این مسائل، اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد میکند.
مسئول سازمان بسیج سازندگی استان فارس، بیان داشت: رسانه میبایست اولویت ذهنی برای مسئولان ایجاد کند. صدای مردم بودن، مطالبهگری و اولویت ذهنی ایجاد کردن در کنار آموزش و اطلاع رسانی که جزو کارکرد اصلی رسانه است میتواند موجب ارتقای جایگاه رسانه در بیانیه گام دوم انقلاب شود. در واقع رسانه بایستی یاریگر مسئولین باشد و در عین حال به پشتیبانی از مردم بپردازد.