سنندج- ایرنا- در اولین جشنواره استانی منابع طبیعی و رسانه که به همت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان برگزار شد ایرنا کردستان با کسب هشت مقام مختلف به عنوان رسانه برتر این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، در مراسم اختتامیه این جشنواره عبدالله رحمانی رئیس خبرگزاری ایرنا مرکز کردستان در بخش یادداشت با اثر «مرهمی بر زخم‌های زاگرس» حائز رتبه دوم شد.

در بخش گزارش تصویری هم سید مصلح پیرخضرانیان با اثر «پویش مردمی بذرکاری در دامنه کوه آبیدر» مقام اول را کسب کرد.

در بخش خبر نیز وریا کرمی با خبر «پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس» عنوان سوم را کسب کرد، در بخش تیتر هم زینب طلایی با تیتر «آبگرمکن های خورشیدی ناجی جنگل‌های بانه» و سیروس رنجبر با تیتر «گلی که بوی نان می دهد» به ترتیب عناوین دوم و سوم را به دست آوردند.

در بخش گزارش خبری هم کلثوم مؤمنی با گزارش «فصل شکوفه‌های بادام در آرندان» رتبه نخست را کسب کرد و وفا رحیمی نیز با گزارش «نگرانی طبیعت دوستان سقزی از کامیون‌های حامل چوب»، مقام سوم را به خود اختصاص داد.

در بخش مصاحبه نیز کلثوم مؤمنی با اثر «کردستان استان برتر در اجرای طرح‌های منابع طبیعی و آبخیزداری» شایسته تقدیر شناخته شد.

فراخوان نخستین جشنواره منابع طبیعی و رسانه کردستان با تمرکز بر شعار سال (تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) خردادماه امسال منتشر شد، ۱۸۳ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده بود.

این جشنواره با هدف اشاعه، گسترش و نهادینه کردن فرهنگ حفاظت، احیای توسعه، اصلاح و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و رشد و تعالی سواد رسانه‌های استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد.

آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در ۱۵ بخش اصلی و ویژه بود که در هشت بخش مورد ارزیابی داوران شامل مسعود احمدی، سید علی مدنی و شیروان یاری قرار گرفت.