شیراز- ایرنا- آیین اختتامیه پنجمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان فارس سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ برگزار شد که در این جشنواره چهار نفر از خبرنگاران و عکاسان ایرنا مرکز شیراز برگزیده شدند.

در این آئین که در سالن همایش‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی مرکز استان فارس برگزار شد، از سید احمد نجفی رئیس ایرنا مرکز شیراز و محمد امین افشارپور خبرنگار ایرنا به ترتیب به خاطر کسب عنوان دوم در بخش‌های خبر و گزارش تجلیل شد.
در بخش عکس خبری نیز شیوا السادات عطاران و رضا قادری از ایرنا به ترتیب مقام‌های اول و سوم این جشنواره را به دست آوردند.
 

بنا بر اعلام دبیر پنجمین جشنواره ابوذر فارس، فراخوان اولیه دریافت آثار این جشنواره اواخر آذرماه ۱۴۰۱ منتشر و تا ۲۵ دیماه آثار شرکت کنندگان جمع آوری و توسط هیأت اجرایی دسته بندی شد
بهنام کشاورز با بیان اینکه تعداد آثار دریافتی نسبت به سال گذشته افزایش یافت، افزود: ۹۵۳ اثر در قالب‌های خبر، گزارش مکتوب، تیتر، موشن گرافی، مصاحبه، یادداشت، فیلم خبری، عکس، مستند و پوستر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که پس از بررسی اولیه، حدود ۴۰۰ اثر به داوری راه یافت و از این تعداد ۴۵ اثر حائز رتبه‌های اول تا سوم و شایسته تقدیر شدند.
کشاورز گفت: در داوری این دوره از جشنواره از حضور اساتید دانشگاهی نیز بهره مند شدیم.
وی یادآور شد: آثار برگزیدگان نفر اول جشنواره استانی به مرحله داوری هشتمین جشنواره سراسری ابوذر در سازمان بسیج رسانه کشور راه یافتند.