چهارشنبه سوم آبان است و به رسم هر هفته، قرار شهدایی وزارت ارشادی ها. این بار نوبت شهیدی است از اهالی رسانه و از خانواده ایرنایی ها؛ " داریوش گودرزی کیا" اولین عکاس شهید دفاع مقدس.

آنها که همیشه پای کارند زودتر رسیده‌اند کنار ماشین. سلام و علیک مختصری بین همراهان رد وبدل می‌شود و به سمت مقصد حرکت می‌کنیم. کنارم دختر جوانی نشسته که مدام تسبیح را بین انگشت‌هایش می‌چرخاند و صلوات می‌فرستد. می‌گوید تازه وارد است و یک سال است که در وزارتخانه مشغول به کار شده اما هر هفته با همکاران، همراه می‌شود برای زیارت شهدا.

ماشین کنار قطعه شهدا نگه می‌دارد. بهشت زهرا (س) خلوت است، ساکت و آرام مثل همه ساکنانش و حضور ما موجی کوتاه است در دریای آرام آنجا.

تا مزار شهید فاصله داریم و تا باور و ایمانش هم فاصله مان زیاد است. مسیر عبورمان کنار آسمانی‌ترین ساکنان زمین است. جوانهایی که بعضی دهه سوم زندگیشان را هم ندیده‌اند.

اصغر امیرنیا مشاور وزیر در امور ایثارگران هم از راه می‌رسد. خانواده شهید زودتر آمده‌اند. گلهای رنگارنگ روی سنگ سپید مزار و شمع‌های کوچک روشن کنارش حکایت از انتظار میزبان برای رسیدن مهمانهایش دارد.

به رسم همیشگی همه دیدارها، صوت قرآن آغازگر برنامه و ذکر صلوات مقدمه‌ای برای شروع است. امیرنیا از آرامشی می‌گوید که نتیجه و مرهون خون مطهر شهداست و راهی که باید ادامه داد تا شرمنده‌شان نباشیم. از ویژگی‌های شهید گودرزی‌کیا می‌گوید و آرزو می‌کند که فرزندان شهید که مانند پدر شریف باشند و در مسیر آرمانهای انقلاب.

مهناز رضایی همسر شهید گودرزی کیا با لحنی آرام شروع به صحبت می‌کند. حرف‌هایش شبیه حرف‌هایی‌است که همسران شهید در ایام جنگ می‌زدند، انگار زمان برای آنها در همان ایام هنوز متوقف شده است.. از خانواده دوستی شهید گودرزی کیا گفت و از عشقی که به خانواده و پدر و مادرش داشت. اینها را که می‌گوید اشک در چشمانش پر می‌شود. دختر دست روی شانه مادر می‌گذارد. شانه‌ای که ۳۹ سال تکیه گاه دختر بوده و پناه تنهایی‌هایش.

زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه خطیر ماست وظیفه‌ای که خون‌های شهدا بر عهده ما گذاشته‌اند. این صحبتهای فاطمه نوری جهانگرد مدیرکل حوزه ریاست ایرناست و پایان بخش برنامه دیدار با شهید.

مشاور وزیر می‌گوید دعایی کنید برای عاقبت بخیر شدنمان و همسر شهید گفت که عاقبت بخیری بالاترین دعاهاست.

نوزدهمین برنامه غبارروبی مزار شهدای خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلاب پاشی و اهدای گل به پایان می‌رسد و دیگر وقت رفتن است. وقت رفتن از کنار آنها که ماندنی‌ترین های این روزگارند و لحظه برگشتن به روزمرگی‌هایمان؛ در حالی که ما نفس‌هایمان را هم مدیون شهدا هستیم. عکس‌های شهدا را که نگاه می‌کنم یاد این جمله از حاج قاسم می افتم که:"باید هر ایرانی، یک عکس شهید در منزل خود داشته باشد…"

گزارش از مهدیه سادات نوربخش- روابط عمومی ایرنا