«محمد مهدی پورعرب» و «مهدی مرادی» عکاس و خبرنگار چندرسانه ای نمایندگی ایرنا در استان البرز در جشنواره رهاورد سرزمین نور حائز رتبه های برتر شدند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، اولین جشنواره رهاورد سرزمین نور استان البرز در حالی به کار خود پایان داد که «محمد مهدی پورعرب» عکاس خبرگزاری ایرنا مرکز البرز در ۲ بخش عکس حرفه ای و بخش ویژه عکس شهید عجمیان و همچنین «مهدی مرادی» خبرنگار چندرسانه ای این مرکز در بخش مستند فیلم ویژه شهید عجمیان رتبه برتر را کسب کردند.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه استان البرز و دبیر این جشنواره گفت: مهم ترین هدف این جشنواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با زبان هنر بوده است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از زبان هنر برای ترویج سیره شهدا، جشنواره رهاورد سرزمین نور در سال های آینده نیز استمرار خواهد داشت.

سعید اخلاقی افزود: این جشنواره در سه بخش حرفه ای، مردمی و ویژه (شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان) برگزار شد که بخش حرفه ای شامل: شعر، داستان، عکس، فیلم، فیلمنامه، نمایشنامه خیابانی، پویانمایی، نماهنگ، پوستر، نرم افزار، و تحقیق پژوهش بود. همچنین در بخش مردمی آثار در قالب متن ادبی، خاطره، دلنوشته، عکاسی با تلفن همراه و فیلم ۶۰ ثانیه ای موبایلی بوده است. بخش ویژه این جشنواره به شهید مدافع امنیت سید روح الله عجمیان اختصاص داشته است و موضوعات آثار در محورهای دفاع مقدس، راهیان نور و شهدای مدافع حرم بوده است.

وی خاطر نشان کرد: آیین افتتاحیه جشنواره در مهرماه سال گذشته برگزار شد و مهلت ارسال آثار تا پایان اسفند سال ۱۴۰۲ بود. در این فراخوان بیش از ۹۶۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۷۳۰ اثر مربوط به هنرمندان استان البرز بود. آثار دریافتی در دبیرخانه توسط داوران ارزیابی شد و بیش از ۳۰ اثر مورد تقدیر قرار گرفت.

اخبار استان البرز  را اینجا دنبال کنید.