«حنانه شفیعی» و مینا افشاری ترک» از خبرنگاران گروه جامعه سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی در نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی(خبرتاک) برگزیده شدند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) با هدف شناسایی و شبکه‌سازی فعالان و تنظیم‌گری اخبار و تولیدات رسانه‌ای فاخر این زیست‌بوم و همچنین معرفی و مرجع‌سازی این سازمان در میان رسانه‌ها، فعالان رسانه‌ای و عموم مردم به همت سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک برگزار شد.

آثار «حنانه شفیعی» با عنوان "فریاد مرگ انسانیت در چشمان گریان کودکان غزه" و «مینا افشاری ترک» با عنوان "طلوع دوباره آمنه" از خبرنگاران گروه جامعه ایرنا در این جشنواره تقدیر شدند.

"فریاد مرگ انسانیت در چشمان گریان کودکان غزه" نگاهی دارد به آمار کودکان کشته شده در غزه و اینکه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) آمار تکان‌دهنده‌ای از کشتار کودکان را اعلام کرده است.

اثر" طلوع دوباره آمنه" نیز به میزبانی خیرانی در شیرخوارگاه آمنه می پردازد که به کمک آنان بنای اولیه آن پس از ۵۵ سال بازسازی و برای مسئولیتی جدیدی با عنوان مرکز "شوق زندگی" آماده شده، بنایی با ۷۰۰ متر مربع زیر بنا و ۶۰ میلیارد تومان هزینه.

نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی (خبرتاک) در محورهای «گفتمان‌سازی اوان کودکی»، «اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار امیدآفرین اوان کودکی»، «شناسایی، احصاء، تحلیل و بررسی چالش‌های اوان کودکی با رویکرد حل مسئله»، «معرفی و ترویج فعالیت‌های خلاقانه اوان کودکی»، «ترویج و الگوسازی از مفاخر و نخبگان، مراکز و فعالیت‌های مربوط به اوان کودکی»، در چهار قالب «خبر مکتوب»، «گزارش مکتوب میدانی/ تحلیلی/ تحقیقی»، «یادداشت/ مقاله» و «اینفوگرافی/ عکس‌نوشته»، هفدهم مردادماه همزمان با روز خبرنگار و اختتامیه سومین گام یارستان کودکستان برگزار شد.

«علیرضا مرادی» سردبیر گروه فرهنگ و هنر ایرنا نیز با حکم «مجتبی همتی‌فر» معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب و هیات داوران نخستین جشنواره ملی خبرنگاری اوان کودکی «خبرتاک» منصوب شده بود.