زاهدان- ایرنا- شهردار زاهدان گفت: ایرنا نقش مهمی در تصمیم سازی مسوولان و آگاهی‌بخشی از مشکلات و مطالبات شهری مردم را دارد و این مهم گامی مثبت در برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای رفع این مشکلات و توسعه پایدار شهری است.

محمدامیر براهویی روز دوشنبه در نشست با رئیس و خبرنگاران ایرنا مرکز زاهدان اظهارداشت: ایرنا خبرگزاری مادر و مورد اعتماد مردم و جامعه است که همواره با انتشار اخبار صحیح و شفاف در تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور است.

وی افزود: خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان رسانه رسمی نظام و انقلاب اسلامی یکی از ابزارهای مهم برای جذب اعتبارات دولتی است که تاکنون در این بخش توانسته به دستگاه‌های مختلف به خوبی کمک کند.

شهردار زاهدان ادامه داد: ارتقا و گسترش وحدت بین اقشار مختلف مردم استان و ترسیم ظرفیت‌ها و توانمندیهای زاهدان از عملکردهای مثبت ایرنا در سیستان و بلوچستان است که این تلاش‌ها زمینه ساز تغییر چهره منفی در اذهان عمومی از این استان و جایگزین کردن چهره واقعی و زیبای استان بویژه شهر زاهدان در نزد افکار عمومی شده است.

براهویی اظهار داشت: شناخت مشکلات یکی از موضوعات مهم در حوزه‌های مدیریتی و برنامه‌ریزی است و یک مدیر هر چقدر بتواند شناخت بیشتری از مشکلات حوزه فعالیت خود داشته باشد قطعاً برنامه‌ها و چشم‌انداز را راهبردی‌تر تعریف می‌کند که در این زمینه رسانه‌های ارتباط جمعی بویژه خبرگزاری جمهوری اسلامی نقش بسیار مهمی دارند.

شهردار زاهدان با بیان اینکه امروزه دستیابی به اطلاعات نقاط مختلف می‌تواند نقش مهمی در توسعه و رشد هرچه بهتر شهرها ایفا کند تصریح کرد: رسانه‌ها به عنوان منابع آگاهی‌دهنده در تنویر افکار عمومی، آگاهی‌بخشی به جامعه، تصمیم سازی و رفع مشکلات و معضلات جامعه و مردم نقش بسزایی دارند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان به عنوان افرادی که در جامعه زندگی می‌کنند و هدف مدیریت شهری دستیابی به رضایت آنان است باید اطلاعات مربوط به فعالیت‌ها و خدمات انجام شده را در اختیار داشته باشند که رسانه‌ها این اطلاعات را در اختیار آنان قرار می‌دهند و همین مساله نقش رسانه‌ها در همیاری و کمک به دستگاه‌های مختلف را نشان می‌دهد.

براهویی بیان کرد: عملکرد رسانه‌ها نسبت به رویدادهای مدیریت شهری از یک سو منعکس‌کننده نیازها و تقاضاها و مطالبات مردم بوده و از طرف دیگر عامل اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجام گرفته در عرصه مدیریت شهری است که همین مساله باعث آگاهی مردم از این فعالیت‌ها، استفاده از خدمات ارائه شده و همچنین ارتقا مشارکت آنان در بهبود وضعیت شهر می‌شود و در مجموع ارتباط مستقیمی با مقوله توسعه شهری و به تبع آن توسعه همه‌جانبه جوامع دارد.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست از همکاری و همراهی شهردار زاهدان با این رسانه رسمی نظام قدردانی و بر ادامه این روند و گسترش ارتباطات شهرداری با رسانه‌ها تاکید کرد.