ایلام- ایرنا- شهردار ایلام ضمن بازدید از دفتر ایرنا گفت: ادارات بدهکار به شهرداری ایلام در صورت عدم پرداخت بدهی خود ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی مکلف به برداشت ۱۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی های این ادارات به عنوان طلب شهرداری خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بابک محمدی آوندی اظهار داشت: باتوجه به پیگیری های مکرر شهرداری ایلام از استانداری در خصوص دریافت طلب شهرداری از دستگاه های اجرایی و طبق دستور استاندار ادارات بدهکار طی مدت ۱۰ روز تا یکماه بدهی خود به شهرداری را باید پرداخت کنند.

وی افزود: ادارات بدهکار به شهرداری ایلام در صورت عدم پرداخت بدهی خود، طبق دستور استاندار میزان طلب شهرداری از سرفصل تملک دارایی های آنها برداشت می شود.

شهردار ایلام ادامه داد: میزان طلب شهرداری ایلام از ادارات و دستگاه های مختلف بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان است که این ادارات اقدامی برای پرداخت بدهی خود نکرده اند.

محمدی آوندی یادآور شد: در صورتیکه ادارات طلب شهرداری را پرداخت کنند، شهرداری امکان پرداخت بدهی های خود به پیمانکاران و نیز حقوق معوق کارگران شاغل در بخش های مختلف را خواهد داشت.

وی در مورد بدهی های شهرداری ایلام هم توضیح داد: همچنین شهرداری حدود ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به پیمانکاران پروژه های مختلف مربوط به سنوات گذشته دارد که تاکنون ۴۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

شهردار ایلام اضافه کرد: این بدهی ها مربوط به پروژه ها و طرح های سال های گذشته هستند که پرداخت نشده اند و شهرداری مکلف به پرداخت آنهاست.