کرمانشاه - ایرنا - آیین اختتامیه ششمین دوره جشنواره رسانه ای ابوذر استان کرمانشاه با درخشش ۲ نفر از خبرنگاران ایرنای این استان امروز، یکشنبه در سرسرای اجتماعات دانشگاه صنعتی کرمانشاه به پایان رسید.

به گزارش ایرنا، در این دوره از جشنواره «فرزاد نویدی» و «منوچهر صمدی» موفق به کسب رتبه های برتر در بخش های مصاحبه و گزارش شدند.

براساس اعلام هیات داوران در بخش مصاحبه «فرزاد نویدی» در این جشنواره با کسب رتبه سوم موفق به دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش شد، در این بخش هیات داوران برای کسب رتبه های اول و دوم هیچ مصاحبه‌ای را شایسته ندانستند.

بر همین اساس در بخش گزارش نویسی نیز هیات داوران برای رتبه نخست هیچکدام از آثار را شایسته تشخیص نداده و لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه دوم این بخش را به «منوچهر صمدی» خبرنگار ایرنای مرکز کرمانشاه اهدا کردند.

دبیر ششمین جشنواره ابوذر در این مراسم گفت: این دوره از جشنواره در ۱۱ قالب؛ گزارش خبر، گزارش تحقیقی و تحلیلی، مصاحبه، یادداشت و سر مقاله، تیتر، مستند، پادکست، کلیپ و گزارش ویدئویی، عکس، موشن‌گرافی و اینفوگرافی امسال برگزار شد.

«محمدهادی صحرایی» افزود: موضوعات این جشنواره شامل شعار سال «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین»؛ جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه اقدام، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و مکتب شهید سلیمانی، عملیات مرصاد و روز کرمانشاه، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزند آوری و سبک زندگی ایرانی - اسلامی بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۳۰ اثر به دبیرخانه ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال شد گفت: این میزان آثار در مقایسه با سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش داشته است.

رییس سازمان بسیج رسانه استان کرمانشاه افزود: آثار منتخب در همه رشته‌ها انتخاب شد ولی در برخی رشته‌ها نفرات اول با توجه به حرفه‌ای بودن کار انتخاب نشدند و فقط نفرات دوم و سوم انتخاب شدند.

وی یادآور شد: نفرات اول هر رشته جهت انتخاب در سطح ملی و داوری به تهران ارسال شده است.