تهران- ایرنا- دستیار رئیس جمهور در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب، در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را بزرگترین رویداد فرهنگی کشور عنوان کرد و گفت: نگاه رهبر معظم انقلاب و تحلیل ایشان از نمایشگاه کتاب بسیار متمایز و دارای اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، سکینه سادات پاد روز دوشنبه در جریان بازدید از غرفه خبرگزاری ایرنا در نمایشگاه کتاب و سایر بخش ها در رابطه با بحث گرانی کاغذ اظهار داشت: روز گذشته رهبر انقلاب به این موضوع اشاره کردند.

رهبر انقلاب در بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه کتاب تهران نکاتی مهمی در این باره مطرح فرمودند و موضوع نشر کتاب در کشور را به‌رغم برخی زمینه‌های نامساعد، رو به پیشرفت خواندند و بیان کردند: عمده زمینه‌های نامساعد در زمینه نشر مربوط به گرانی کاغذ و در برخی موارد، نامرغوب بودن کاغذ است، البته وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرهای خوبی درباره آغاز مقدمات تولید کاغذ مرغوب دادند که امیدواریم این اقدامات به شکسته شدن قیمت بالای کتاب منجر شود

پاد ادامه داد: برگزاری سی و چهارمین دوره نمایشگاه کتاب با وجود تمام مباحث، بسیار حائز اهمیت و نشان دهنده این است که در ایران یک فضای همدلانه برای ارائه گفتمان های مختلف و آزادی بیان وجود دارد و این‌نمایشگاه می تواند محلی برای گفت وگوهای عالمانه باشد.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی اجتماعی با بیان اینکه فرهنگ گفت و گو نیاز امروز جامعه است، عنوان کرد: نمایشگاه کتاب به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی می تواند آغازگر این مسیر باشد و این یک جهاد فرهنگی است.

امروز همچنین عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان شورای نگهبان و بیژن نوباوه وطن نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با حضور در مصلای تهران از سی و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بازدید کردند.

سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار آینده خواندنی‌ست که از ۲۰ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) آغاز شده تا ۳۰ اردیبهشت ماه پذیرای بازدیدکنندگان است و همزمان به‌صورت مجازی در ketab.ir برگزار خواهد شد.