تهران - ایرنا - مدیرعامل ایرنا با اشاره به هجمه رسانه های وابسته به استکبار جهانی علیه ملت ایران گفت که دشمنان انقلاب اسلامی همه توان رسانه ای خود را برای ایجاد یاس و ناامیدی در ملت ایران به کار بسته اند.

«علی نادری» بعدازظهر چهارشنبه در دیدار هیاتی از مدیران و سردبیران رسانه های الجزایر گفت : باوجود این جنگ رسانه ای ؛ ملت ایران همچنان پای آرمانها و اصول خود ایستاده است و لحظه ای این حرکت رو به رشد متوقف نخواهد شد.

مدیر عامل ایرنا با بیان این مطلب که دشمن در عرصه های نظامی ، اقتصادی و سیاسی در برابر ملت ایران ناکام بوده است خاطر نشان کرد : رسانه های وابسته به آمریکا و اسراییل در تلاشند تا تصویر وارونه ای از حقایق و واقعیت های ایران به دنیا و بویژه به ملت های منطقه منعکس نمایند.

مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا ) نقش و جایگاه رسانه های کشورهای دوست از جمله الجزایر را در بیان واقعیت های ایران حائز اهمیت دانست و گفت : همکاری رسانه ای میان رسانه های کشورهای اسلامی برای ارایه تصویر درستی از واقعیت های جهان اسلام ضرروی است.

نادری در بخش دیگری از سخنانش با بیان آمار و ارقام هایی از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در عرصه های علمی ، هنری ؛ فرهنگی ؛ فناوری؛ فضایی و دانشگاهی ، فعالیت های دانش بنیان و ...گفت : ملت ایران با وجود تحریم های ظالمانه ؛ همچنان به مسیر پیشرفت خود ادامه خواهد داد.

وی ؛ نقش و جایگاه رسانه ها را در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در طی 45 سال گذشته را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت که ایرنا به عنوان یک رسانه حاکمیتی ؛ نقش و جایگاه مهمی در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی دارد.

نادری ابراز امیدواری کرد سفر هیات رسانه ای الجزایر به ایران ؛ زمینه آشنایی هرچه بیشتر رسانه های الجزایر با واقعیت های ایران را فراهم کند.
در این دیدار ؛ اعضای هیات رسانه ای الجزایر با بیان دیدگاههای خود درباره مسائل مختلف ؛ برضرورت توسعه و تقویت همکاری های رسانه ای میان ایران والجزایر تاکید کردند.

هیات رسانه ای الجزایر ؛ همچنین با حضور در اتاق خبر ایرنا ؛ ضمن گفت وگو با سردبیران و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی در جریان فعالیت های ایرنا در پوشش رویدادهای خبری داخلی و خارجی قرار گرفتند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رسانه حاکمیتی و رسمی ایران در سال ۱۳۱۳ خورشیدی تاسیس شد و در حال حاضر علاوه بر زبان فارسی ؛ تولیدات خبری خودرا به 11 زبان شامل انگلیسی ، عربی ، فرانسه ، روسی ، ترکی استانبولی ، اسپانیولی ، اردو ، آلمانی و چینی و آذری و دری - پشتون منتشر می کند.