به گزارش روابط عمومی ایرنا «محمدرستم پور» در کارگاه آموزشی سواد رسانهای با حضور مدیران روابط عمومی و امور بینالملل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ارس، اظهار کرد: روابط عمومیها آشپز نیستند که نتیجه فعالیتهایشان در عرض چند ساعت به ثمر بنشیند، روابط عمومی باغبانی است و تصویرسازی و تغییر ذائقه مخاطب زمانبر است.
وی افزود : روابط عمومی بهعنوان معرف سازمان باید یک جو مطلوب ایجاد کند، تولید محتوا قلب روابط عمومی است و باید آبشاری عمل کرد، بدان معنا که روابط عمومی باید مداوم درحال تولید محتوا باشد.
مدیرکل پژوهش و بررسی های خبری ایرنا اضافه کرد: در محتوای خوب باید اطلاعات جدید، لحن یا نگاه نو، سرگرم کننده بودن، روایت داستانی و تحریک عواطف مورد توجه قرار گیرد.
رستم پور با تاکید بر اینکه محتوای وایرالی باید متناسب با اقتضائات روز باشد، اظهار کرد: محتوا باید تجربه محور، انسانی و خالص و هشدار دهنده یا مژدهدهنده باشد و به شخصیت ارسالکننده هویت بخشد.
وی نگاه کپسولی به روابط عمومیها را در مواقع بحرانی اشتباه خواند و متذکر شد: هر محتوایی باید حاوی پیام مشخص و هدفمند باشد و از همه مهمتر ابزار اطلاعرسانی تعریف شود.
مهمترین کارکرد روابط عمومی مساله سازی و تعیین زمین بازی است
دبیر جشنواره ملی رسانههای کشور هم در این کارگاه آموزشی یکی از مهمترین وظایف روابط عمومی ها را مسئلهسازی و طراحی زمین بازی دانست و گفت: کار رسانهای پس از انتشار آغاز میشود و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که چگونه محتوای تولید شده را پس از انتشار به مخاطب برسانیم.
مهدی عرفاتی اظهار کرد: شناخت و معرفت مهمترین بخش روابط عمومی است، کسی که در روابط عمومی فعالیت میکند باید جامعهشناس و روانشناس باشد و محیط سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را بشناسد.