گروه پژوهش و بررسی‌های خبری سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی به مناسب سالگرد هفتم اکتبر( عملیات گسترده جبهه مقاومت با عنوان "طوفان الاقصی" به شهرک های صهیونیستی) رخدادهای خاورمیانه و فلسطین در یکسال گذشته را در میزگردی با حضور کارشناسان مسائل خاورمیانه و آسیا مورد بررسی و تحلیل قرار داد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «محمد خواجویی» کارشناس مسائل غرب آسیا و مدیر گروه جامعه و سیاست در لبنان مرکز مطالعات استراتژیک خاورمیانه و «علیرضا مجیدی» کارشناس مسائل غرب آسیا با بررسی تحولات یکسال اخیر در فلسطین و لبنان تاکید کردند، با وجود حملات پیوسته اسرائیل در یک سال گذشته علیه مردم فلسطین، لبنان و جریان و رهبران مقاومت اما حزب‌الله در منطقه از بین نخواهد رفت زیرا یک گروه تصنعی و دست‌ساز نیست بلکه ریشه و بدنه مردمی قوی و مستحکمی دارد هرچند مقاومت نیز باید استراتژی مقابله با اسرائیل را به‌روز کند.

اهداف رژیم صهیونیستی نیز در این میزگرد تشریح شد اینکه بزرگترین هدف این رژیم، ناتوانی حزب الله در قدرت و توان عملیاتی است تا بتواند به طور کامل حزب الله را خلع سلاح کند و مطالبه آتش بس در لبنان برایش به عنوان یک امتیاز در میز مذاکره لحاظ شود.

کارشناسان در این میزگرد عملیات زمینی اسرائیل علیه لبنان را آغاز فصل جدیدی دانستند که البته بازیگری ایران و مقاومت در این فصل بسیار مهم خواهد بود چرا که استراتژی رژیم نهایتا این است که یک بخشی از جنوب لبنان را خالی از سکنه نگه دارد تا منطقه حائلی ایجاد شود.

به گفته کارشناسان، اسرائیل که ماشین تولید نفرت است در منطقه نمی‌تواند برای خود در دراز مدت امنیت ایجاد کند. 

مشروح کامل این میزگرد در گروه پژوهش و بررسی های خبری ایرنا با عنوان "مقاومت ریشه‌دار است اما استراتژی مقابله باید به‌روز شود" منتشر شده است.