سنندج - ایرنا - نمانیده ولی فقیه در کردستان گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) از رسانه‌های پیگیر و تاثیرگذار در استان است که سعی دارد در کمترین زمان و با بهترین شیوه رویدادها و مشکلات موجود را منعکس کند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سنندج، اظهار داشت: خبرنگاران کردستان از جمله خبرنگاران دلسوزی و زحمتکشی هستند که هر چند حمایت مطلوبی از آنها انجام نمی‌گیرد اما با تمام توان در راه اطلاع رسانی تلاش می‌کنند.

وی افزود: رسالت مهم یک خبرگزاری غیر از دلسوزی و امانتداری، صداقت و بیان درست مطلب است تا این واقع بینی منجر به کارسازی و توسعه خدمات به مردم شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه شعارزدگی آفتی برای جلسات است، افزود: تمامی نشست‌هایی که به منظور خدمت به مردم برگزار می‌شود باید به سمت عملگرایی سوق یافته و منجر به امیدآفرینی در جامعه شود، چرا که جامعه امروز بشدت به امیدآفرینی نیاز دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی تاکید کرد: جلسات باید از صرف دیداری بودن خارج شده و جنبه عملی داشته باشد و در آن گزارش عملکرد و کارهای انجام گرفته بیان شود و این مساله در دیدارهای اخیر از جمله با شورای اسلامی و شهرداری سنندج، توصیه شد.

نمانیده ولی فقیه در کردستان در ادامه دیدار خود از ایرنا مرکز سنندج از سایر بخش‌های این خبرگزاری از جمله اتاق خبر و اتاق کنفرانس بازدید و با خبرنگاران در زمینه مشکلات و مسائل روز جامعه بحث و تبادل نظر کرد.

۱۷ مرداد به مناسبت سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) توسط طالبان در شهر مزار شریف افغانستان به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.