مدیرعامل اسبق ایرنا معتقد است که خبرگزاری جمهوری اسلامی باید به واکاوی موضوعات بپردازد و به دنبال تبیین باشد نه تبلیغ.

«محمد خدادی» در حاشیه آیین معرفی مدیرعامل جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: نکته اصلی و اساسی این است که بپذیریم، امروز یک روز دیگر است و شبیه هیچ روزی نیست. بنابراین باید با نگاه واقع گرایانه در فضای اکنون قرار بگیریم.

وی افزود: قرار گرفتن در این فضای واقعی و اکنون در درجه اول مستلزم شناخت و نکته دوم، افزایش مهارت است. ما در ایران، دانش رسانه زیاد تولید کردیم اما این ها تبدیل به مهارت نشده است و چون ماهر نیستیم در تولید گرفتار می‌شویم.

خدادی گفت: چون مهارت دغدغه ما نیست ما بیشتر شاغل در رسانه هستیم. نکته بعدی این است که در گذشته ما از رسانه به مخاطب می‌رسیدیم اکنون مخاطب است که باید به رسانه برسد. دوران اینکه انحصار اطلاعات داشته باشید به پایان رسیده است. دیگر دوران این که انحصار داری در هر جایی به هر شکلی هر چیزی را بگویی و بعد هم جامعه اقبال نشان دهد، نیست.

وی تاکید کرد: ایرنا باید از کارکرد پوششی بیرون بیاید و در کارکرد سوژه‌ای قرار بگیرد.

خدادی افزود: ایرنا باید پوشش را به طور صدردرصدی کنار بگذارد. بحران اصلی ما در ایرنا پوشش است و به دنبال سوژه نیستیم. سوژه یعنی آنچه دیگران نمی‌بینند را ببیند و بعد به واکاوی موضوعات بپردازد ، آسیب‌شناسی کند و از حالت رسمی، دولتی، حکومتی و تبلیغات بیرون بیاید و باید دنبال تبیین باشد.

در آیینی با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خبرگزاری جمهوری اسلامی، حسین جابری‌انصاری به عنوان مدیرعامل جدید ایرنا معرفی شد.

پیشتر، علی نادری مدیرعاملی ایرنا را بر عهده داشت.