مدیرعامل ایرنا: ترمیم شکاف‌ و تقویت وفاق ملی وظیفه اصلی ایرناست

مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تقویت وفاق و اجماع ملی را از هدف گیری‌های این سازمان در دوره جدید برشمرد و گفت: اولویت، هدفگذاری و ترمیم شکاف‌ها و تقویت وفاق ملی وظیفه ملی سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، «حسین جابری انصاری» در آیین تکریم و معارفه مدیران عامل پیشین و جدید خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) که پیش از ظهر یکشنبه - اول مهر ۱۴۰۳- در سالن اجتماعات این خبرگزاری برگزار شد، ضمن تسلیت حادثه ریزش معدن در طبس به خانواده بازماندگان ابراز امیدواری کرد: تلاش کنیم در دولت و مجموعه حاکمیت این حادثه ها را به حداقل برسانیم.

وی حضور مدیران عامل پیشین ایرنا در این مراسم را نماد سنت و تداوم و در کنار تغییر و تحول معنادار عنوان کرد و ضمن تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت اعتماد واگذاری این مسئولیت سنگین خواستار توفیق از خداوند و سربلندی شد.

مدیرعامل ایرنا افزود: در شرایطی کار را در جمع همکاران ایرنا شروع خواهم کرد که منطقه و جهان آبستن تحولات بزرگی است، نزدیک به یک سال از رویداد بزرگ طوفان الاقصی و جنگ غزه گذشته و قبل از آن هم جنگ اوکراین و روسیه و مجموعه تحولات در ساختارها و نظم بین المللی که به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر همه تاثیرگذار است، را شاهد بودیم. در ایران هم در آغاز راه دولت جدید و مسئولیت دکتر پزشکیان با هدف گیری وفاق ملی مطرح شده، هستیم که باز دوره ای از تحولات و البته تداوم در مسائل اساسی و بنیادین سیاست کشور خواهد بود.

جابری انصاری تاکید کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که مسئولیت ما در ایرنا سنگین خواهد بود، خبرگزاری ایرنا یک سازمان تاریخی با ۹۰ سال قدمت است که از زمان تاسیس وزارت امور خارجه و با نام آژانس پارس فعال شده و با تغییر نام و ماموریت پس از پیروزی انقلاب سیر تحولات و مجموعه ای از دستاوردها و تحولات و البته چالش ها و مشکلاتی در دوره های مختلف را شاهد بوده است.

قرار نیست از نقطه صفر شروع کنیم

مدیرعامل ایرنا گفت: قرار نیست مبدا تاریخ باشیم و از نقطه صفر شروع کنیم، طبیعتا از آن نقطه ای آغاز می کنیم که در واقع همه دستاوردها و موفقیت ها را تثبیت خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد با مجموعه مدیران سازمان چالش ها و مشکلات موجود را بهبود ببخشیم و موفقیت ها را ارتقا دهیم و شرایط بهتری را برای سازمان ایجاد کنیم، در همین آغازین سخنم در سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ضروری می دانم بر کار جمعی و تیمی تاکید کنم.

وی افزود: تیم من و همکاران و دوستان ما از صف تا ستاد، از خارج تا داخل، از شهرستان ها تا پایتخت ملاک مان در کار علاقه مندی، حرفه ای بودن و وفاداری به ایران به معنای دولت و ملت ایران خواهد بود.

خط قرمز ما ترمیم شکاف ها خواهد بود

جابری انصاری هدف گیری های سازمان ایرنا در این دوره را در سطح داخلی وفاق و اجماع ملی و ترمیم شکاف ها مابین اجزا ملت و بخش هایی از ملت ایران با دولت و مجموعه حاکمیت عنوان کرد و گفت: هدف گیری ما ترمیم شکاف ها بویژه برخی از شکاف هایی است که در سال های اخیر ایجاد شده، خط قرمز ما ترمیم شکاف ها خواهد بود، این را وظیفه ملی سازمان می دانیم و در سطح سازمان نیز اعاده مرجعیت سازمانی کاملتر و بیش از آنچه هست در داخل و ارتقای ایرنا به عنوان یک رسانه ملی به عنوان رسانه تراز هدف گذاری ما است.

مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: در سطح خارجی نیز هدف گیری سازمان ایفای نقش در موفقیت سیاست خارجی و تبدیل قدرت جمهوری اسلامی به اقتدار خواهد بود، به عنوان یک ضلع اساسی مربع خارجی دیپلماسی، میدان، اقتصاد و رسانه بدون تاخر، که سیاست خارجی ایران را موفق و پیروزی ها و موفقیت ها را تثبیت و از تداوم برخوردار و در مسیر موفقیت های بیشتر کمک خواهد کرد.

وی ارتقای نقش آفرینی ایرنا به عنوان رسانه موثر ایران در فضای خارجی و محیط پیرامونی در منطقه و جهان را از دیگر اهداف سطح خارجی برشمرد و گفت: گزارش واقعیت، بررسی واقعیت و تقویت بخش پژوهش ها برای ارائه خدمات به سطح های مختلف نظام و تصویرسازی و روایت سازی در اولویت های کاری من و همکارانم در ایرنا خواهد بود.

خبرهای گروه فرهنگی ایرنا را اینجا مشاهده کنید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.