تهران- ایرنا- مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی با ابراز تاسف از وجود برخی افراط‌گرایی‌ها در داخل و خارج کشور، گفت: اگر با اتکا به دانش و اطلاعات گسترده از این افراط‌گرایی جلوگیری شود حتما ارزش‌های انقلاب تحقق پیدا می‌کند، در غیراینصورت ارزش‌های انقلاب در معرض سوءتعبیر و سوءتفسیر قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید ضیاء هاشمی در آیین تجدید میثاق مدیران و کارکنان ایرنا با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی همزمان با دهه فجر در محل مرقد امام خمینی (ره)، نقش رسانه را در بازتاب و بازسازی آرمان‌های امام در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امام راحل با مردم بسیار صمیمی، صادق و صریح بودند و امروز هم مردم انتظار این دارند که بتوانند با بزرگان، مسئولان و رهبران کشور در تعامل باشند و البته رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین رویکرد را در مشی خود دارند.

هاشمی تاکید کرد: همه بزرگان و نخبگان کشور اعم از اصحاب سیاست و مدیران در حوزه‌های مختلف باید بتوانند شفاف با مردم گفت‌و‌گو کنند، سخنان و مطالبات مردم را بشنوند و در عین حال پاسخگو باشند و رسانه نقش مهمی برای بازتاب صدای مردم و انعکاس پاسخ مسئولان برعهده دارد.

مدیرعامل ایرنا افزود: امروز سطح تحلیلی و اطلاعاتی مردم بسیار بالاست و رسانه‌های متنوع، فعالیت گسترده و بی‌سابقه‌ای دارند و شرایط مناسبی برای تحقق آرمان‌های امام و انقلاب وجود دارد به شرطی که با نگاه دقیقی به این آرمان‌ها توجه شود.

وی تصریح کرد: آرمان‌گرایی، آرمان‌طلبی، آزادی‌خواهی و استقلال‌جویی ارزش‌هایی است که ملت ما با وجود مسائل مختلف، به آن اعتقاد دارد و مطالبات مردم نیز در چارچوب اصول و آرمان‌های کلان نظام که عدالت و کرامت است، قرار دارند و مردم هم در این چارچوب‌ها عمل خواهند کرد.

هاشمی نقش رسانه‌ها در جلوگیری از انحراف‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی را متذکر شد و گفت: اگر قرار باشد تخلف و انحراف از این اصول و آرمان‌ها با هر نیت و انگیزه‌ای روی بدهد این اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ای است که می‌تواند جلوی آن را بگیرد.
فراهنگ*۹۲۱۱* ۱۰۵۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.