دبیرخانه نخستین جشنواره سالانه ی تولیدات خبری خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) امروز دوشنبه در سازمان مرکزی خبرگزاری رسمی کشور تشکیل و فعال شد.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، کمیته ی اجرایی جشنواره، این دبیرخانه را با هدف فراهم آوردن شرایط مطلوب برای مشارکت همکاران رسمی، پیمانی، کارمعین، رابط خبر و خبرنگار آزاد شاغل در سازمان مرکزی، مراکز و دفاتر استانی و نمایندگی های خارج از کشور در جشنواره ، ایجاد فضای رقابت، ارتقای سطح تولیدات ایرنا و معرفی آثار برجسته، تشکیل داده است.

دبیرخانه جشنواره تولیدات خبری ایرنا در اداره نظارت و ارزشیابی اخبار آن به ریاست دکتر «حسن سلامی» رییس  تشکیل شده است.

به گفته سلامی ، فراخوان نخستین جشنواره سالانه تولیدات ایرنا در روزهای آینده از طریق سایت (تارنمای) روابط عمومی و نیز سیستم فراگستر (کاتب) برای همه ی همکاران حوزه ی خبر ارسال می شود.

وی افزود: بازه زمانی ثبت نام و ارسال آثار تولیدی همکاران به دبیرخانه از یکم اردیبهشت تا سی و یکم اردیبهشت ۹۸ خواهد بود. این آثار باید بر مبنای شاخص های نظری و عینی که پس از این مشخص و اعلان می شود و در یکی از ۱۲ قالب خبر، گفت و گو (مصاحبه)، گزارش، یادداشت، ترجمه، بولتن، نظرسنجی، عکس (گزارش تصویری)، فیلم، صدا، داده نما (اینفوگرافی) و موشن گرافی تولید و در سایتها و خروجی های خبری ایرنا منتشر شده باشد.

همزمان با ایام خبرنگار در مرداد ماه ۹۸ از تولیدکنندگان آثار برتر و فاخر ایرنا به شکل مناسب قدردانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام و جزییات بیشتر از نحوه ی ارسال آثار در متن فراخوان مشخص شده است.

سید «ضیاء هاشمی» مدیر عامل ایرنا بیست و ششم اسفند ماه ۱۳۹۷ خورشیدی «فریدون صدیقی» از استادان عرصه ی روزنامه نگاری ایران را به عنوان داور و دبیر جشنواره و «حسن سلامی» رییس اداره نظارت و ارزشیابی اخبار را به عنوان رییس کمیته اجرایی آن منصوب کرد.

*رع*۱۴۵۹

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.