مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دعوت کشورهای میزبان در دو نشست بین المللی مدیران رسانه های جهان که طی روزهای آینده در سن پترزبورگ روسیه و صوفیه بلغارستان برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

به گزارش روابط عمومی ایرنا، دکتر سیدضیاء هاشمی به دعوت رییس خبرگزاری دولتی تاس روسیه روز چهارشنبه - 15 خرداد - راهی این کشور می شود تا در نشست روسای خبرگزاریهای جهان در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ - 2019 شرکت کند.

دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه، سخنرانی در نشست «نقش رسانه ها در تعارضات جهانی»، شرکت در نشستها و کارگاههای تخصصی مجمع اقتصادی سن پترزبورگ و دیدار با مدیران عامل خبرگزاریها و رسانه های شرکت کننده در اجلاس از جمله برنامه های مدیرعامل ایرنا در سفر سه روزه اش به روسیه است.

مدیرعامل ایرنا همچنین به عنوان سخنران اصلی در نشستی تخصصی درباره "تنظیم مقررات اینترنت و سانسور برخط" در سن پترزبورگ حضور خواهد یافت.

دکتر هاشمی پس از آن به دعوت همتای خود به مقدونیه می رود تا در سفری کوتاه به این کشور اروپای شرقی، ضمن دیدار با شماری از مسئولان و شخصیتهای این کشور، راههای گسترش روابط رسانه ای و فرهنگی دوجانبه را بررسی کند.

او پس از آن، در سومین مرحله از سفرش، عازم بلغارستان خواهد شد تا در ششمین کنگره جهانی خبرگزاری‌ها در صوفیه پایتخت این کشور اروپایی شرکت کند.

این کنگره طی روزهای 22 تا 25 خرداد برگزار خواهد شد و در جریان آن، روسای خبرگزاریهای بزرگ جهان مهمترین مسائل و چالش های فراروی خبرگزاریها را در شرایط کنونی مورد بررسی و تبادل نظر قرار می دهند.

این کنگره با سخنان رییس جمهوری بلغارستان گشایش می یابد و در مدت برگزاری آن، چندین کارگاه بزرگ تخصصی در زمینه مسایل حرفه ای برگزار خواهد شد.

هاشمی که به دعوت «ماکسیم منچف» رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان (بتا) و رییس اتحادیه بین المللی خبرگزاریها به صوفیه می رود، در این اجلاس، دیدگاه‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را نیز تبیین خواهد کرد.

طبق برنامه ، او قرار است در این کنگره در نشستی با عنوان "هوش مصنوعی و رسانه" هم سخنرانی کند.

بررسی راههای توسعه روابط حرفه‌ای میان ایرنا و خبرگزاری‌های جهان در دیدار با مدیران خبرگزاریهای شرکت کننده در کنگره صوفیه از دیگر برنامه های سیدضیاء هاشمی در این سفر اعلام شده است.

*رع*1551*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.