ششمین کنگره جهانی خبرگزاریها فردا - پنجشنبه - با حضور سران و مدیران خبرگزاریهای مطرح جهان در صوفیه پایتخت بلغارستان آغاز می شود. «سیدضیاء هاشمی» مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) از جمله شرکت کنندگان این کنگره است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی ایرنا، ششمین کنگره جهانی خبرگزاریها با شعار «آینده اخبار» قرار است میزبان دههاتن از مدیران و روسای خبرگزاریهای کشورهای مختلف به منظور بررسی و تبادل نظر جهت رفع چالشها و مسائل فراروی رسانه های خبری باشد.

این کنگره با سخنان «رومن رادف» رییس جمهوری بلغارستان و «ماکسیم منچف» مدیرعامل خبرگزاری رسمی بتا بلغارستان و دبیرکل شورای جهانی خبرگزاریها در محل کاخ ملی فرهنگ در شهر صوقیه آغاز می شود. «کلایو مارشال» رییس انجمن مطبوعات انگلیس و رییس شورای جهانی خبرگزاریها و «اصلان اصلانوف» رییس خبرگزاری آذرتاج جمهوری آذربایجان و رییس کنگره جهانی خبرگزاریها دیگر سخنرانان مراسم افتتاحیه معرفی شده اند.

پس از آن، شرکت کنندگان طی سه روز برگزاری کنگره، موضوعاتی نظیر «مدل های مالکیت خبرگزاریها»، «منابع جدید درآمدی»، «اخبار جعلی» و «هوش مصنوعی» در خبرگزاریها را در نشستهای تخصصی خود مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهند داد.

«پتر کراپچ» رییس خبرگزاری د.پ.آ آلمان و رییس ائتلاف خبرگزاریهای اروپایی، «راسموس نیلسن» رییس موسسه رویترز برای مطالعه روزنامه نگاری و استاد دانشگاه آکسفورد، «ارل ویلکینسون» رییس اتحادیه رسانه های خبری بین المللی، «سو بروکز» سرپرست خبرگزاری رویترز، «فرید ایار» دبیرکل اتحادیه خبرگزاریهای عرب زبان (فانا) و «میخاییل گوسمان» نایب رییس خبرگزاری تاس از جمله سخنرانان این نشستها معرفی شده اند.

روسای خبرگزاریهای بزرگ جهان در این کنگره که طی روزهای ۲۲ تا ۲۵ خرداد برگزار می شود، مصمم هستند مهمترین مسائل و چالش های فراروی خبرگزاریها را در شرایط کنونی مورد بررسی و تبادل نظر قرار دهند و برای آن راه چاره ای بجویند.

دکتر سیدضیاء هاشمی مدیرعامل ایرنا  قرار است در نشست «هوش مصنوعی و رسانه» در این کنگره سخنرانی کند.

دیدار با معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه بلغارستان نیز در حاشیه این کنگره پیش بینی شده است.

هاشمی که به دعوت «ماکسیم منچف» رییس خبرگزاری رسمی بلغارستان (بتا) و رییس اتحادیه بین المللی خبرگزاریها به صوفیه رفته است، در این اجلاس، دیدگاه‌های رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران را نیز تبیین خواهد کرد.

بررسی راههای توسعه روابط حرفه‌ای میان ایرنا و خبرگزاری‌های جهان در دیدار با مدیران خبرگزاریهای شرکت کننده در کنگره صوفیه از دیگر برنامه های  او در این سفر اعلام شده است.

مدیرعامل ایرنا پیش از آن، روز پنجشنبه گذشته به دعوت رییس خبرگزاری دولتی تاس روسیه به سن پترزبورگ رفت تا در نشست مدیران رسانه های دنیا  و  مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ – ۲۰۱۹ شرکت کند.

دیدار با «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه و «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، سخنرانی در نشست «نقش رسانه ها در تعارضات جهانی»، شرکت در نشستها و کارگاههای تخصصی مجمع اقتصادی سن پترزبورگ و دیدار با مدیران عامل خبرگزاریها و رسانه های شرکت کننده در اجلاس از جمله برنامه های هاشمی در این سفر بود.

او همچنین در سفری کوتاه به مقدونیه به دعوت همتای خود، ضمن دیدار با شماری از مسئولان و شخصیتهای این کشور، راههای گسترش روابط رسانه ای و فرهنگی دوجانبه را مورد بررسی قرار داد.

*رع* ۱۵۵۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.