۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۹:۳۴
کد خبر: 83878603
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش یونهاپ از انتخاب ایرنا به عنوان رئیس آتی اوآنا

پکن - ایرنا - خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در گزارشی انتخاب خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به عنوان رئیس دور بعدی مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه موسوم به (اوآنا) را از جمله مهمترین تصمیمات این دوره از مجمع در سئول دانست.



این خبرگزاری روز جمعه در گزارشی با اشاره به تصمیماتی که در هفدهمین اجلاس مجمع عمومی این سازمان در سئول اتخاذ شد، نوشت: ایرنا در جریان این تصمیم گیری ها و با رای اعضا، به عنوان میزبان و رئیس هجدهمین همایش مجمع عمومی سازمان اوآنا انتخاب شده است.







این در شرایطی است که بر اساس این گزارش از سال ۲۰۱۹ میلادی برای مدت سه سال، ریاست مجمع عمومی اوانا در اختیار یونهاپ خواهد بود و خبرگزاری های آذرتاک آذربایجان، شینهوا چین، ایتارتاس روسیه و آناتولی ترکیه به عنوان معاونان انتخاب شده اند.

در جریان این اجلاس دو روزه که روزهای پنجشنبه و جمعه با حضور «سید ضیاء هاشمی» مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد، طرفین درباره راهکارهای مقابله با چالش های پیش روی رسانه ها، رایزنی و بحث و تبادل نظر کردند.

شرکت کنندگان در این اجلاس همچنین درباره پیشبرد فرآیند صلح در شبه جزیره کره و کمک به حل مشکلات این منطقه، خود را متعهد دانسته و اعلام کردند برای رسیدن به این هدف، همکاری های رسانه ای قوی تری خواهند داشت.



مجمع عمومی خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه موسوم به اوآنا با حضور ۴۳ سازمان و خبرگزاری منطقه آسیا و اقیانوس آرام در شهر سئول پایتخت کره جنوبی برگزار شد.

اوآنا در سال ۱۹۶۱ میلادی به ابتکار یونسکو و با هدف تقویت همکاری ها و تبادلات رسانه ای تشکیل شد و مجمع عمومی آن هر سه سال یک بار برگزار می شود ریاست این مجمع در سه سال آینده به صورت رسمی به خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی محول شد و دبیرخانه آن در سئول مسئول هماهنگی ها و برگزاری نشست های ذی ربط خواهد بود و وب سایت اوآنا را نیز اداره خواهد کرد.

این اولین بار پس از ۳۰ سال است که یونهاپ ریاست مجمع را برعهده می گیرد رییس قبلی آن از سال ۲۰۱۶ میلادی جمهوری آذربایجان بود چالش های پیش روی خبرنگاری، ابداعات فنی و مساله اعتماد به اخبار از جمله موضوعات اصلی پنل هایی است که در این مجمع فعالیت داشتند.

در جریان این مجمع دو روزه «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی نیز حضور یافت و با روسای خبرگزاری های حاضر از جمله مدیر عامل ایرنا دیدار و گفت و گو کرد و گفت که اطمینان دارد روابط کره جنوبی و ایران کماکان در مسیر رشد خواهد بود.
دیدار «سید ضیاء هاشمی» مدیرعامل ایرنا با «مون جائه این» رییس جمهوری کره جنوبی

«چوسونگ بو» رییس خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی میزبان این اجلاس نیز خواستار تقویت همکاری رسانه ها شد و گفت آنها برای مقابله با چالش های منطقه ای و بین المللی وظیفه خطیری دارند و از اینکه اعضا یونهاپ را به عنوان رئیس مجمع عمومی اوآنا برای سه سال آینده انتخاب کرده اند، تقدیر کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.